Bukefalos 28 år!

Hoppsadel till fjord

Liten

Trådstartare
Nu när jag här igen. Hästen börjar bredda sig ur sin Hector, vilket innebär att det börjar dra ihop sig för en ny sadel igen - denna gång en för hoppning/uteritter/distansritt. Jag föredrar egentligen en bladsadel för ändamålet uteritter/distansritt, men denna gång kikar jag alltså på engelska hoppsadlar. Det ska funka att hoppa lite, och då ha rätt korta läder, men också att ha snäppet längre läder (men inte dressyrlånga) och ändå få stöd.

Hästen är bred som en halv ladugårdsdörr. Hectorn är i vidaste bomvidden. Dressyrsadeln vi köpte för inte länge sedan (utprovad av erfaren sadelmakare) är en Santa Cruz "Arthur de luxe", Extra Wide.
Tråden då vi jagade dressyrsadel.

Jag kikar lite på Santa Cruz Celine (not: inte Jacson.). Vad tror ni - kan den passa hästen? Andra tips?
 
Sv: Hoppsadel till fjord

Borde kanske ha nämnt att syntetsadlar går bort, pga materialet (förutom om jag skulle vara i sitsen "måste-ha-en-sadel-idag-för-ingen-av-mina-passar-alls"). Vill helst ha läder.
 

Liknande trådar

Utrustning Har kört fast totalt när det gäller hoppsadel till min häst. Han har en ganska hög manke och rak rygg. Har testat diverse sadlar det...
Svar
5
· Visningar
3 621
Dressyr Igår kikade jag på en dressyrsadel från Santa Cruz som jag inte kände igen. Den påminner om t ex Globus Crincle i utseendet, men med...
Svar
2
· Visningar
3 104
Senast: Bacci
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
647 617
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp