Dressyrsadel

Sv: Dressyrsadel

Okej, men FB sadlarna verkar ju i alla fall bra. Blev faktiskt riktigt intesserad av den nu. :D Kollade lite beg. annonser och hittade några FB sadlar bl.a. Hittade någon för runt 5000:- som såg helt ok ut.


Hehe, kollade nyss på en sida med beg. sadlar. Såg där två svarta Olympic Jessica som såldes för 6900:-/st. Och min ser ut och vara i mycket finare skick än vad någon av de två var. :p :D :)
 
Sv: Dressyrsadel

31 är normal mot vid och är alltså större än normal (30)
Har du 32 bom då?
För behöver din häst redan 32 bom kommer du nog inte hitta många begagnade sadlar överhuvudtaget. Isf tycker jag du ska måttbeställa kanske.
www.landrsaddles.com ca 13-17 000 (man kan byta bom om hästen växer ur den)
www.arabiansaddles.com samma tillverkare
www.equipe.se från 19 000 och inte sådär megabra service eller läder, men det är vad som passar hästen... Bommen går också att byta om det behövs.
 
Sv: Dressyrsadel

Vart lite osäker på vidden, så jag gick ut till garaget och tittade för det är den som den förvaras just nu. Men det är vidd 31 jag har på min, så förhoppningsvis så ska jag kunna hitta något beg. ändå. Men tack du tog dig tid och skriva ner alla länkarna!
 
Sv: Dressyrsadel

Det blir nog ändå svårt... Nästa sadel kommer vara i minst 32, alltså MW-W hos FB. MW går att hitta, men W blir väldigt svårt.
 
Sv: Dressyrsadel

Jag tycker bäst om Amerigo eller Dominus. Finns mkt info på www.ridin.se. De har väldigt kunniga och trevliga sadelutprovare!
 
Sv: Dressyrsadel

Jag hade en Frank Baines Capriol innan min Amerigo. Och jag tyckte mkt om den. Den var skön. Inte riktigt lika mjuk och med lika bra kvalitet på lädret som min nya. Men helt ok.
Den har ju inte särskilt mkt stöd och är inte så djup i sätet. Men tycker man det är ok/bra så är det en trevlig sadel. Jag bytte enbart för att min häst breddat sig.
 
Sv: Dressyrsadel

Jag hade, som sagt en Olympic förut, var 31 eller 32 i bomvidd. Den första sadeln vi köpte (bytte till, betalde mellanskillnaden) var en Edinburgh, begagnad från sadelutprovaren i bomvidd 4 (vid). Låg jättebra på honom tills han ändrade sig lite i ryggen, då blev det KenTaur. Så Edinburgh i bomvidd 4 kanske kan passa, den är bred :p Måtse bara tillägga att Edinburgh är den skööööönaste sadel jag nåååågonsin ridit i! :love: :love: Synd att han inte kan ha en sån längre :cry:
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 680
Senast: Ramona
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 516
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 104
Utrustning Går i drömtankarna om att spara ihop till en riktigt trevlig dressyrsadel nästa år (eller kanske mer realistiskt, om några år :p). Har...
Svar
14
· Visningar
1 518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp