Dressyrsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Asterix
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 169
A

Asterix

Är på gång att köpa mig en dressyrsadel. Hittar dock inte riktigt de jag letar efter :crazy:
Jag vill ha en dressyrsadel med flatback, för jag gillar verkligen inte dem uppbyggda sadlarna.
Finns det sånna, med lite mer flat säte, än deep?
Alla tips mottages :bow:

Sv: Dressyrsadel

islandssadlar är ju som en dressyrsadel med flatback

jag har haft islandssadel till en ardenner då jag inte hitta nån vanlig dressyrsadel som passa

Okej, finns väl kanske olika modeller av islandshästsadlar :)

Men ingen som vet en "riktigt" dressyrsadel med flat sits?

Den var en riktig dressyrsadel fast med fb sits och rundbossor för att passa hästar med kort rygg. Jag hade den på min PRE korsning.

Stubben tristan dlcs Island är en riktig dressyrsdel och inget annat. Jag hade den till min breda ridponny och har inte suttit i en bättre dressyrsadel. Jag gillar inte heller uppbyggda utan vill ha flatbacksits. Samma modell finns utan namnet Island bakom men då får du den djupa sitsen för övrigt så skiljer inget dem åt.

Du kan få klämma och provrida min om du vill.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Freazer
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka