Dressyrskydd i färg

Sv: Dressyrskydd i färg

Jo precis! Min studentbudget ska nog kunna betala för sisådär 4 uppsättningar PC-skydd :D
 
Sv: Dressyrskydd i färg

Klart som fan du kan ha färg! :devil:
Det blir så mycket roligare att ta ut hästen och träna en gråregnig höstdag om man klär på lite färg :).

Hoppas o tror att tränare inte känner sog kränkta eller att eleven är oseriös för det.

på90talet när babyblått kom till ponnyer- och jag inte hade ngn ponny utan min stora rödbruna cortez-valack.. så klädde jag honom i babyblått...
Tränare påpekade det, inte att hon kände sig kränkt, inte att jag var oseriös utan desperat försök att omvända mig med att jag inte får ha babyblått på en storhäst.
Nästa kursträning kom jag i babyrosa på denna rödbruna häst- mest för att driva med henne o få henne sluta klaga på mitt babyblåa.
Men iaf: DEN tränaren var väldigt populär o tvingades välja o välja bort elever. hon valde mig, för att jag ville lära mig, ville satsa, var lovade och kämpade järnet. i det läget spelade inte min färg på utrustningen någon roll.

och alla färgglada anky o mias-lindor är väl främst för dressyrfolket??
 
Sv: Dressyrskydd i färg

Det var bland det fånigaste jag hört.
Jag har tränat för väletablerad A tränare med klarröda, chokrosa limegröna, turkosa lindor o aldrig fått annat än beröm för att vi är välmatchade o snygga :)
 
Sv: Dressyrskydd i färg

Vad står du i för nåt medeltida stall?

I vårt stall är det vi dressyrfjompar så står för färgen! Hoppryttarna slänger ju bara på svarta eller bruna Veredusskydd.
 
Sv: Dressyrskydd i färg

Vill bara lägga ytterligar ett inlägg om att din kompis är helt ute och cyklar! Ett ekipage som tränade innan mig för min tränare hade ett pannband med röda swarowskistenar samt rött schabrak och matchande röda benlindor. Detta var i november :-), tränaren skrattade lite och sa att det är inte jul än :-).

Jag vet att denna tjej tävlar medelsvår och om det nu är fel med färg på dressyrträningarna så borde väl inte hon ha det ;-).

Själv föredrar jag vita benskydd på träning och framridning för jag tycker personligen att det är snyggt och jag är lite feg och framförallt praktisk, lätt att matcha vitt mot det vita schabraket :-). Dock önskar jag att jag hade råd att ha olika skydd som matchar olika schabrak.

Än så länge så håller jag mig på den billiga matchningsnivån och köper grimskaft och grimmor så att de matchar med mina täcken :-).

Köp dina röda benskydd, om DU känner dig fin kommer du även rida mkt bättre, det går inte att rida dressyr i slitna trasiga kläder alt utsrustning det sa alltid min gamla tränare. Jag är villig att hålla med, behöver dock inte vara dyrt, jag har alltid speciell utrustning och mina nyaste ridbyxor vid träning och att det senaste inköpta paret kostade 300 kr på rea spelar ingen roll, de är snygga för det :-)
 
Sv: Dressyrskydd i färg

Vad står du i för nåt medeltida stall?

I vårt stall är det vi dressyrfjompar så står för färgen! Hoppryttarna slänger ju bara på svarta eller bruna Veredusskydd.

detta stämmer nog ganska bra, de mest iögonfallande benskydden jag sett i de stall jag jobbat i har varit vita :eek: verdus.
svarta eller bruna verdus = tävlinga, svarta/marin blå/ bruna eskadron eller GG = träning. shabrak i ena stallet var marin blå sponsor shabrak, eller slitna vita sponsor shabrak :p lätt att matcha hästarna i alla fall.

dock så hittade vi ett par klar blåa skritt täcken i en låda gömd längst ner i täckes högen, de var verkligen klarblå och skrikiga! aldrig använda och var tydligen ngt vinst täcke. gömdes snabbt igen...
 
Sv: Dressyrskydd i färg

Äsch, vad löjligt! Klart du ska köpa skydden om du gillar dem!

Jag gillar personligen inte färgade skydd. Lindor har jag i en massa superknalliga färger. Väldigt många olika gula, turkosa etc. Men benskydd har jag bara samma färg som sadel eller vita. Det är dock en personlig smaksak i mitt fall.

Jag hade ALDRIG blivit föromlämpad om en elev hade utrustning jag inte tycker är snygg. Funkar den och fyller sin funktion så är jag nöjd. Har någon dessutom, som i ditt fall, faktiskt valt utrustning medvetet och ansträngt sig lite, dvs inte bara slängt på vad som helst, så ligger ju en tanke och ett angagemang bakom. Det är ju bara kul om man ansträngt sig.

Ska man däremot rida programridning så lär jag ut hur man lindar lite snyggt och rekommenderar lite utseende som domaren kan tänkas gilla och som framhäver det bästa i hästen.
Är det bara träning och ryttaren inte får poäng för helhetsintryck så skiter jag i vilket. Det är hur de rider som är det viktiga. Och att utrustningen passar och fyller sin funktion!

/Tua, dressyrtränare
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp