H-gjorden är det i alla fall.De här breda gjordarna, de är väl tillåtna på tävling, som H-gjorden eller andra avlastningsgjordar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
H-gjorden är det i alla fall.De här breda gjordarna, de är väl tillåtna på tävling, som H-gjorden eller andra avlastningsgjordar?
Ok, tack för tipset!Jag kan tipsa om fälttävlansgjord. Det är ju korta magplattegjordar men för en bråkdel av priset på en sk dressyrgjord med bred magdel för viktfördelning. Har själv en Crown och är jätte nöjd.
Jag kommer inte lägga ut några ridfilmer på henne här. Men du får gärna bli vän med mig på fb, där kommer jag garanterat lägga filmer så småningom om.Vad roligt, blir det film sen så vi får se?
Ja det ska inte vara några problem med att tävla med den.Ok, tack för tipset!
Då antar jag att den är tillåten vid dressyrtävling också? Jag undrar om det bara räcker med bred magdel, jag vill helst ha en gjord som är bred hela vägen.
Hööks hade en till lite lägre pris, kanske kan den fungera.
är du med i gruppen med grennamn på fejjan?Jag kommer inte lägga ut några ridfilmer på henne här. Men du får gärna bli vän med mig på fb, där kommer jag garanterat lägga filmer så småningom om.
Hm nej det tror jag inte.är du med i gruppen med grennamn på fejjan?
skickar pmHm nej det tror jag inte.
Ok, tack för tipset!
Då antar jag att den är tillåten vid dressyrtävling också? Jag undrar om det bara räcker med bred magdel, jag vill helst ha en gjord som är bred hela vägen.
Hööks hade en till lite lägre pris, kanske kan den fungera.
Ja jag tycker faktiskt att sadeln ligger stadigare på alla ledder med magplattegjord.
Det är låååångt kvar, men idag har jag tagit några steg helt utan kryckor
Dock har en av skruvarna i benet hamnat lite fel, så jag får inte rida innan de tagit ut den. I september.
Jag tömkör mkt i vanliga fall, men skulle vilja pröva på att jobba hästen vid hand (så heter det va?), men hur lär man sig det? Finns det tränare i sånt?
Kul och nyttigt att kunna dock. Rekommenderar det verkligen om du hittar bra tränare. De får ju gärna klara av att rida på högre nivå och ha utbildat ett gäng hästar för att verkligen vara bra.
IOM att få kan ta hästar för hand finns det rätt många som är rätt dåliga som är tränare.
Jo, det är ju lite det jag är rädd för.
Några tips för 'hur' man hittar en tränare som kan det? Har sett det demonstrerat för en massa år sedan (typ halva mitt liv), men vet ingen i min hästkrets som sysslar med det eller är intresserad av det, varför jag inte har några direkta kontakter i fältet heller.
Det finns bara ett fåtal bra tycker jag. Beroende på var du bor kan jag ev rek någon.
Strax nordost om Göteborg. Tar gärna emot förslag, för jag är vilsen
Aj, då! Sorry! Där har jag trots letande inte hittat någon.