Dressyrstövlar!

bobbbo

Trådstartare
Jag behöver lite hjälp här...

Jag köpte ett par dressyrstövlar för ca ett år sedan (Cavallo Grand Prix Plus) mycket bra, men sedan fick jag för mig att "sluta" hålla på med hästar... Sålde stövlarna, och nu ångrar jag mig! Jag har då fått för mig att köpa ett par nya dressyrstövlar...Det vore kul att prova några andra, jag undrar om nu bukesar har några bra tips ?? Inte aallt för dyra bara (ca 4000-5000 kr kanske...)

Jag är mycket tacksam för svar! :banana:

Sv: Dressyrstövlar!

Jag älskar mina Sarm Hippique visserligen hoppstövlar och väldigt mjuka skaft, men jag kan å andra sidan inte rida i för stela stövlar...
Hur som helst så älskar jag mina stövlar, de absolut skönaste jag ägt :love:

Så ett par Sarm Hippique i dressyrmodell kanske skulle passa?
De ligger ju dessutom runt 5000kr

Sv: Dressyrstövlar!

Både Petrie og König har dressurstøvler i "mellomprisklasse", slik som Cavallo Grand Prix plus er. Jeg har ikke erfaring med disse, men du kan forsøke å søke på både König Favorit, König Komet, Petrie Perfect, Petrie Olympic.

Ellers har jo Cavallo både Cavallo Grand Prix og Cavallo Grand Prix plus (som du har erfaring med fra før), men også Cavallo Weltmeister (er egentlig en allroundstøvle, men med stivt skaft. Disse har jeg hatt i mange år, og har vært fornøyd med dem).

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 153
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Undrar om någon sitter inne på bra tips eller råd på hur man kan planera en hopplektion för en grupp barn som är väldigt spretig i...
Svar
5
· Visningar
1 493
Senast: Ajda
·
Utrustning För det första: Jag har väldigt dålig koll på sadelinpassning själv. Har enbart ridit på ridskola och köpte min första häst från... 2
Svar
28
· Visningar
4 181
Senast: ameo
·
Dressyr Någon som har lästat ut sina ridstövlar med dragkedja? Blev det bra? Hur mycket lästades de ut? Visa gärna bild :)! Själv har jag ett...
Svar
8
· Visningar
1 581
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31