Dressyrstövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Unica
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 144
U

Unica

Någon som har några bra tips... Funderar på ett par Cavallo Piaf men undrar om det finns några fler prisvärda snygga stövlar förutom Königs och Petrie?

Sv: Dressyrstövlar

Sergio Grasso och andra italienska märken finns ju, vet inte om de är så prisvärda men de är väl i ungfär samma klass.
Men cavallo är så sköna:love:

Hej! Ja jag kollade på just de stövlarna du beskrev men jag själv valde ett par jackson. De var helt nya och "nygjorda" alltså det var första gången de fanns i butiken. Oroligt prisvärt. Fint läder. Kolla dom! Jag är 183 och det fanns precis för mig i strl innan man fick specialbeställa! Snacka om tur!

Lycka till!

Jag har stövlar från Levad, köpta på Stenbergs. Kostade runt 3000 kr, vilket jag tycker är billigt för ett par ridstövlar. Jag har haft mina i 3 år och de är fortfarande i bra skick, tar man hand om dem så håller de ju! (Dock har jag inte gjort det alls.) Finns i många storlekar så man får en som passar en till skostorlek, längd och vidd.

Jag har ett par stövlar av märket equin. Superkvalitet och jättesköna och fina! Prisvärda dessutom. Köpte mina för många år sedan, vet inte vad de kostar idag. Men de rekommenderas!

Nirak

Jag köpte ett par Cavallo Pirouette i helgen. De kommer väl gå lös på 5,500 kr med dragkedja och måttbeställda.

Jag gillar Cavallo jättemycket, mina gamla stövlar har jag haft i 14 år!!!!!!!!

Har man lite annorlunda mått så kan man direkt räkna bort Jacson och andra billiga, de går oftast inte att mått beställa.
Jag som har strl 37-38 vad 40 under knä 35 och höjd 48 kan inte köpa något utan att måttbeställa.

Mina Jacson kostade ungefär 2000 och dom var ju inte normala mått.. eftersom ja e lång.. men de beror ju på hur man ser ut. Sen om vi ska kalla jacson dålig kvalité beror det ju på hur man ser på det. Vilket smörjmedel man har påverkar... mina stövlar var fina när jag köpte dom sedan blev dom matta.. sen bytte jag smörjmedel och nu e dom perfekta! Och Sköna!

Lycka till trådskaparen!

Jag har ett par Levad. De var ruskigt dyra- nästan femtusen...- men "det var det värt" tänkte jag skriva, fast frågan är om jag egentligen tycker att ett par stövlar kan sägas vara värda så många tusen? Nu var det ju vad de kostade, så jag hade ju inget val om jag ville ha dem, men det känns fanimej nästan orimligt dyrt...

Hur som helst så är jag jättenöjd med dem- de är både sköna och snygga. Levad har också en billigare variant som också är riktigt snygga.

Cut3Leo skrev:
Mina Jacson kostade ungefär 2000 och dom var ju inte normala mått.. eftersom ja e lång.. men de beror ju på hur man ser ut. Sen om vi ska kalla jacson dålig kvalité beror det ju på hur man ser på det. Vilket smörjmedel man har påverkar... mina stövlar var fina när jag köpte dom sedan blev dom matta.. sen bytte jag smörjmedel och nu e dom perfekta! Och Sköna!

Lycka till trådskaparen!

Problemet med Jacson för mig är att de inte har min vadvidd förrens i storlek 40 och över..... inte så bra med andra ord och även fast det hade funnits i min vadvidd så hade jag varit tvungen att ta in dem under knät eftersom jag är smal där och annars hade det glappat.

Kvalitetsmässigt kan jag inte uttala mig om något annat än Cavallo, min gamla har jag haft i 14!!!!!!!!!år, ridit i dem nästan varje dag och även ridit fler hästar i dem när jag jobbade som hästskötare. Det är kvalitet.

Var kan man köpa bra ridstövlar? Bor i Stockholm, har Stenbergs bra grejer? Eller bör man beställa från tillverkare (vem och hur?)

Stenbergs, Hästgallerian, First & Second Häst m.fl har alla olika märken och där kan man även måtta in. Har du "normal" storlek så kan du kolla på beg. sidorna här på Buke för där finns det många fina nästan nya till salu.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 153
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: Kristall10
·
Fritid Halloj! Jag och min funderar på en weekend i Gävle lite senare i vinter, i februari eller mars. Det är vår närmsta relativt större... 2
Svar
37
· Visningar
1 691
Senast: LadySara
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
534
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka