Dressyrträns med mässingspännen

Cheran

Trådstartare
Letar efter ett prisvärt dressyrträns dvs gärna lite bredare nosgrimma.
Lädret ska vara mjukt och tränset ska vara svart med mässingspännen och med svart fodrad nosgrimma. Droppformad nosgrimma är ok. Tips någon?
 
Sv: Dressyrträns med mässingspännen

Hansbo har ett i sin HrM serie, känner dock inte till något om hur lädret är på det. GlenGordon Lotus har mässingspännen. Och jag tror att Schockemöhle har mässingspännen på några modeller även på de svarta tränsen. :)
 
Sv: Dressyrträns med mässingspännen

Hansbo har ett i sin HrM serie, känner dock inte till något om hur lädret är på det. GlenGordon Lotus har mässingspännen. Och jag tror att Schockemöhle har mässingspännen på några modeller även på de svarta tränsen. :)

Hansbos Hrm såg ju ganska lovande ut! Får undersökas närmre.
Hur är det annars med kvalitén på schockemöhles träns? Har hört att det kan vara lite sisådär?
 
Sv: Dressyrträns med mässingspännen

Jag har ett Glen Gordon Lotus.
Riktigt mjukt, ganska bred nosgrimma (i mina ögon iaf :D) och fint lite svängt pannband med klinkers.
Jag gillar det verkligen!
 
Sv: Dressyrträns med mässingspännen

Hansbos Hrm såg ju ganska lovande ut! Får undersökas närmre.
Hur är det annars med kvalitén på schockemöhles träns? Har hört att det kan vara lite sisådär?

Jag kan inte uttala mig så mycket om dem då jag bara har klämt på fyra träns från Schockemöhle. Ett kandar, ett Michigan och sedan två Paris alla dessa fyra träns har haft fint läder. Klart det finns mjukare läder men till högre pris. Den "röda tråden" jag sett på deras träns är dock att de tappar färg på nosgrimman under sidostyckena snabbt, detta syns ju inte när det sitter på dock.

Hööks har ju ett trevligt träns i sin JH collection, Modena. Tyvärr är det lackad nosgrimma på den dock. Men det kanske du gillar? :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 189
Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 092
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 239
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Behöver hjälp att hitta snygga träns (gärna bruna med mässingspännen) UTAN snokrem/aachenrem. "Köp bara ett träns och plocka bort...
Svar
14
· Visningar
1 945
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp