Dressyrträns!

Ja, det såg ju fint ut! :) Å söt häst! :love: Ska nog köpa det! tack!
 
Har inget av dom, men tycker det med vitt foder är finast. :) Beror på hästens färg osså...vad är din häst för färg?
 
tänkte också på det. min häst skulle inte passa med vitt foder men så är han ju "smutsfärg" också.

Har känt på båda tränsen och de är väldigt "plastiga" och kvaliteen lär väl vara därefter... Inte för att jag bryr mig då men.. :p

Vitt foder är ju snyggt på alla hästar utom typ skimlar, palominos, skäckar osv... (enligt mig)
Helfärgade hästar =) Fast vita bläsar är grymt fint!!
 
Hu på mig som tycker skimmlar ska ha vitt foder då ;) Hade det på min och han såg inte det minsta smutsig ut. Dessutom är det mkt bra då man ser ifall hästen får skav eller liknande sår kring nosen på själva nosgrimman :idea:
 
Jag skulle ta det utan vitt foder. Funderade på att köpa det när jag var på Hööks men jag köpte annat som jag behövde istället. Väntar till invigningen på Torp istället.

Det med vitt foder, syns skiten lättare ( från en som nästan aldrig smörjer :o )

Kram Favina :bump:
 
Håller inte med om färgerna. Har en brunskimmel och han passar jättebra i vitt foder. Har ett träns med svart foder, ett med vitt och ett kandar med vitt och han är klart snyggast i vitt!
 
Etter å ha vært på seminar med Klaus Balkenhol og Gerd Heuschmann tidligere i høst har jeg fått noen råd angående valg av hodelag. Som kanskje kan komme godt med her..

For det første er hodelag hvor nesereim og nakkestykke er i et et godt valg. Fordi nesereimas nakkedel ofte er smal, og gir derfor trykk over mindre områder. Den første trinsen du viser til er jo en med nakkestykke som er en felles del for nesereim og sidestykkene. Det skal være ekstra behagelig for hesten! Reimene på hodelaget bør ellers også være tykke, slik at trykket fordeles over størst mulig overflate. Balkenhol frarådet også bruk av nesereim med tilbaketrekksspenne. Dette fordi disse nesereimene var lette å stramme for hardt. Jeg synes dog slike nesereimer er veldig stilige, men etter å ha hørt Balkenhols uttalelse har jeg blitt veldig bevist på og iallfall ha denne nesereima "slakk".
 
Man måste ju inte dra åt så hårdt man orkar! Skulle aldrig spänna så hårdt att jag fick anstränga mig.... :crazy: Finns det verkligen folk som gör så?? :confused:
 
Det gjør visst det. Dessuten skal det ikke mye til for at det blir for hardt selv om en føler at en ikke strammer mye.. Det er litt skummelt med den nesereima, så Balkenhol ville fraråde bruk generelt han. Faktisk..
 
Det gjaldt spesielt den nesereima med tilbaketrekk. Men også andre nesereimer. Men på de vanlige så var det mer "bevist". Selv om en kan spørre seg hvorfor noen "bevist" strammer for hardt. Da tror jeg det mer er uviten om at dette kan skade. Men den med tilbaketrekk var lett å føle at en ikke strammet så hardt, men så ble den veldig hard likevel. Jeg bruker den likevel, men er veldig obs på at den ikke er strammere enn at det fortsatt er forsvarlig.
 
Min häst är brun (åt det rödare hållet) med svarta ben! :) Vitt foder är nog snyggt på henne, framförallt till vita lindor! :idea:

Förstod inte så mycket av norskan eller danskan eller vad det nu var, men jag förstår att det är om folk som drar åt nosgrimman för hårt?! Det gör nästan alla tycker jag. Folk fattar inte att det där med "två fingrar" ska man kolla på nosryggen och dessutom med på varandra och inte brevid! :mad: På en ridskola där jag red förut kollade dom att utrustningen satt rätt innan man fick sitta upp, och det var ju bra. Men när man fick in två fingrar drog de åt så hästarna knappt kunde tugga på bettet! Jag spände alltid upp dom igen.. :crazy: :D
 

Liknande trådar

Utrustning http://www.hooks.se/Butik/docs/zoom_pic.asp?OrderId=893927933&pf_id=SE-500929 Det är alltså ett Kimbelwick med äppelsmak. Men...
2
Svar
20
· Visningar
2 164
G
Utrustning Behöver akut hjälp om vad jag ska göra med sadel till min lilla pålle!! :confused: Håller på att sätta igång honom efter en skada...
Svar
9
· Visningar
1 317
Utrustning nån som har erfarenhet av dem? eftersom jag inte tävlar så behöver jag bara ett par träningsstövlar och vill inte betala 4000. :D...
Svar
9
· Visningar
3 929
Senast: Nominous
·
S
Utrustning Hejsan hoppsan! :) Jag har köpt gummipluggar till att sätta i broddhålen.. Jag undrar dock över hur man får ut dem sen? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
800
Senast: PansParis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp