horsehead ridstövlar..

Nominous

Trådstartare
nån som har erfarenhet av dem? eftersom jag inte tävlar så behöver jag bara ett par träningsstövlar och vill inte betala 4000. :D

alltså dessa

håller de för att träna i? de lär ju användas en del.
 
Sv: horsehead ridstövlar..

Jag har ett par såna. Jag tycker dom är fina men dom sitter inte så bra på mig därför jag är så smal om vaderna men jag ska köpa nya. Men nu till frågan: jag har inte använt mina så värst flitigt men de är inte såna som blir slitna på insidan efter 3 grr. Dom är mjuka och fina från början men du får nog räkna med ett par rejäla skoskav av sömmen vid hälen. Det fick både jag och även en jag känner .. :crazy:
 
Sv: horsehead ridstövlar..

Jag har inte just dessa själv, men jag har provat och klämt och känt på de. Jag tycker de bara känns som hårdpapp. Inte bekväma överhuvudtaget. Och de ser inte hållbara ut iallafall.

(Btw, man brukar ju säga att stövlar med snörning är hoppstövlar :))

Men iallafall så tycker jag att du ska satsa på ett par Cavallo eller liknande. Bättre att köpa kvalitet tycker jag :)
 
Sv: horsehead ridstövlar..

Jag har dem fast modellen utan snörning. Helt ok kvalité för priset tycker jag.
 
Sv: horsehead ridstövlar..

jag köpte dess för 1300 när de hade 30% rabatt på valfri vara. har använt dom minst ett par timmar i veckan under ett års tid och lädret ser fortfarande fint ut, färgen är inte bortnött eller så, dragkedjan är hel. däremot får jag skav under fotknölen på utsidan av foten om jag går i dom med för tunna strumpor. har blivit bättre ju mer jag använt dom men hade hellre lagt lite mer pengar på ett par bättre, speciellt om man ska använda dem mycket. tänk på dina arma fötter och va snäll mot dem ;)
 
Sv: horsehead ridstövlar..

Jag har dom. Köpte på halva priset.
Har använts rätt mycket på en månad ändå.. men dom är hel och lädret är fint.
 
Sv: horsehead ridstövlar..

har haft mina 1,5 år och dom är jättefina och fräscha, det enda som gått sönder är ena snöret men det var ju bara att byta ut till ett vanligt skosnöre
 
Sv: horsehead ridstövlar..

man kanske ska passa på medan de är 20% off.. men jag är lite intresserad av mountain horses stövlar med snörning. fast de är ju lite dyrare. men vad gör 500kr när man ändå lägger ut 2000.. får väl garanterat bättre stövlar. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
388
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 323
Senast: Squie
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
791
Senast: Krumben
·
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
506
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp