Dricksvatten norra bohuslen

escodobe

Trådstartare
Sitter och planerar nästa lite längre Vandring. Lite optimistiskt med tanke på att jag fortfarande är trasig :( tanken är sträcka 24-27 från vassbotten till strömstad. I fjällen drack vi bäckvatten men på Bohusleden södra delar tillgången varit knackig och vi har burit med oss mycket. Ibland har vi hittat dricksvatten vid kyrkor och liknande. Vågar inte riktigt dricka ur sjöarna här nere;)
Hur ser det ut vid den norra delen? Funkar vattenreningstabletter? Med tanke på att jag är trasig behöver vi dra ned på vikten..
 
Sv: Dricksvatten norra bohuslen

Jag blev också nyfiken. Vassbotten är jätte fint:)
Jag hade kollat med någon "frilufts" affär eller likande om vattenrenings tabletter funkar.

Mvh
Pudlan
 
Sv: Dricksvatten norra bohuslen

Skippa vattenreningstabletterna och koka vattnet istället och kör "big bubbles-no troubles". Jag har aldrig en droppe med ut och dricker tom. östersjövattnet :d precis som det är utan kokning, men så är jag härdad efter ett halvt liv på landet med varierande vattenkvalitet. Kokar man bara vattnet och stormkokar nån minut så slipper man vara rädd för Montezumas hämnd. ;)
 
Sv: Dricksvatten norra bohuslen

Fast det är ju rätt bökigt att koka vatten till två personer på gasspis vi håller i oss rätten många liter per dag.
 
Sv: Dricksvatten norra bohuslen

Har ingen aning vart den sträckan går, men jag bor längst med väg 164, hämta vatten hos mig vettja :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp