Driftkostnad på 6-boxarsstall?

S

spoorlaan

Hejsan kära hästmänniskor!

Jag håller på att starta upp en liten ridskola med sex hästar i kursen småföretagande A i skolan (önskar att det vore verklighet dock). Jag ska lämna in min färdiga plan idag men måste ta reda på ungefär hur mycket det kan konsta i drift att ha ett stall på sex boxar. Alltså jag menar själva byggnaden med el- vatten förbrukning. Vad är det det kostar att driva själva stallet? Jag har ingen aning.

Är det någon som möjligtvis har att stall på ca 6 boxar. Stallet är stort och luftigt annars (jag har valt en gård jag hittade på bivisionen).

Skulle bli väldigt tacksam om någon ville svara.

Sv: Driftkostnad på 6-boxarsstall?

Du får börja med att tala om ifall gården har eget eller kommunalt vatten och avlopp. Men även hur mycket du kommer att ha verksamhet när det är mörkt ute d v s hur mycket som du kommer att behöva ha tänt elljus m m.

Liknande trådar

Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu... 2
Svar
26
· Visningar
3 626
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Jag har sådan himla beslutsångest. Vi hade tänkt att bygga två uteboxar i kombination med ett vindskydd i den hagen hästarna går i nu...
Svar
12
· Visningar
1 432
Senast: Gimlan
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som... 2
Svar
29
· Visningar
9 367
Senast: skuggi
·
Hästmänniskan Börjar bli lite trött på hästägare om jag ska vara helt ärlig. De ska ha sin häst, de ska ha sin stallplats som ska ge full service (och... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
9 304
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka