Bukefalos 28 år!

Drinkabilitet och andra användbara enheter

golit

Trådstartare
Drinkabiliteten mäts som de flesta vet i MegaHyland, där en MegaHyland är 3,14 promille och är helt enkelt fylla per krona.

Självupptagenhet mäts i Persbrandt är en Persbrandt är som noll Kelvin. Ingen utom Persbrandt själv kan uppnå en Persbrandt.

Kvart-i-tre-ragget kan uppskattas i KK, kilo klamydia, osv.

Har du några användbara enheter i din vardag att anmäla till bukefalos standardiseringskommission. (bukemaffian)

/vi golit af bukefalos
 
Denna har jag lärt mig av en vän. Personalen på en ljudbutik tröttnade på alla självsäkra kunder som kom in och "kunde allt" trots att de egentligen inte hade en susning.

De uppfann KPF-faktorn. Mackapärer med högt pris hade oftast hög KPF. Det följdes åt. Inte en enda kund vågade fråga vad det betydde.
Knappar På Framsidan.
Många knappar, avancerad mackapär, högt pris.
 
Denna har jag lärt mig av en vän. Personalen på en ljudbutik tröttnade på alla självsäkra kunder som kom in och "kunde allt" trots att de egentligen inte hade en susning.

De uppfann KPF-faktorn. Mackapärer med högt pris hade oftast hög KPF. Det följdes åt. Inte en enda kund vågade fråga vad det betydde.
Knappar På Framsidan.
Många knappar, avancerad mackapär, högt pris.
ah, mäts ju i what!
 
TPK mäter ett klädesplaggs användbarhet i enheten Tid På Kroppen. Används oftast för att rättfärdiga dyra klädinköp.
En Houdinitröja har högt TPK i det här hushållet, den äldsta i bruk är välanvänd och över 10 år gammal. Högt TPK. En klänning använd på en enda sittning har lågt TPK (men kan säkert rättfärdigas på andra sätt!)
 
En tidigare pojkvän (30+ år sedan!) och hans vänner mätte snygghet i enheten BD, där BD stod för Birgitta Dahl (politiker och dåvarande miljöminister vill jag minnas, och i traditionella ögon inte särskilt vacker). Birgitta Dahls egen snygghet uppgick till 1 BD, för att ses som intressant behövde en kvinna komma upp i 100 BD. Det var dock inte enbart utseendet som påverkade antalet BD, utan även tid på dygnet, antal intagna öl etc. Så klockan 3 på natten på en studentpub efter 5-6 öl kom i stort sett alla kvinnor i rummet upp till 100 BD.

Och ja, jag ser det sexistiska i detta, men väljer att också se det humoristiska.
 
Jag har hört en man tala om WAF-faktorn. Wife Acceptance Factor. Hur accepterat något är i fruns ögon. T.ex. så sa han att nya maffigare högtalare hade låg WAF-faktor. Men det beror ju på vilken fru/partner man har såklart. Jag hade älskat om min man velat köpa nya maffiga högtalare.
 
En tidigare pojkvän (30+ år sedan!) och hans vänner mätte snygghet i enheten BD, där BD stod för Birgitta Dahl (politiker och dåvarande miljöminister vill jag minnas, och i traditionella ögon inte särskilt vacker). Birgitta Dahls egen snygghet uppgick till 1 BD, för att ses som intressant behövde en kvinna komma upp i 100 BD. Det var dock inte enbart utseendet som påverkade antalet BD, utan även tid på dygnet, antal intagna öl etc. Så klockan 3 på natten på en studentpub efter 5-6 öl kom i stort sett alla kvinnor i rummet upp till 100 BD.

Och ja, jag ser det sexistiska i detta, men väljer att också se det humoristiska.
Skulle hellre slicka upp Birgitta Dahl i brygga brukade en flata golit känner säga...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Gräs i näshålan?
  • Försäkring
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp