Drömvagnen!

lillsyrran

Trådstartare
Igår var jag och köpte denna underbara vagn! :love:

Det är för mig en drömvagn (åtminstone ngt mer realistisk än sjuglasvagnar odyl...) och denna är i bra skick för sin ålder. Hjulen verkar ok, träet är friskt och stora delar av originalklädseln finns kvar!

Hade egentligen inte råd att köpa vagn, men det visade sig att jag fått för lite lön av chefen, och vagnen kostade 800 mindre än vad jag fick av chefen! :laugh:

Jag tänkte att om intresse finns ka jag försöka hålla liv i tråden vartefter jag jobbar med vagnen. Om någon har koll på hur gammal den är så uppskattas det, jag har hittills gissat på 70-80 år, kan det stämma?

Tips angående renovering mottages tacksamt! :bow:
(Har fått tips om att byta bultar till fjädringen samt att fetta hjulnaven).

33219785.jpg
 
Sv: Drömvagnen!

tvätta lagren noga med bensin ,ena sidan är baklängesgängad.Kolla hjulen noga inget glapp järnband lötar occh ekrar tolereras det blir färr eller senare hjulhaveri. Kolla gamla trådar.
 
Sv: Drömvagnen!

Tack för tipsen! Ska kolla gamla trådar också. Hjulen verkar vara i väldigt bra skick. Dessa ska så småningom när budgeten tillåter bytas ut till nya hjul är tanken. Har tyvärr inte hittat nån platta, får kolla igen.
 
Sv: Drömvagnen!

Ska försöka med det! :) Tänker ju ändå dokumentera jobbet så.. :)

Just nu är det stillestånd pga platsbrist, vill inte plocka isär nåt innan den står där den ska stå.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har insett att det finns hus, eller rättare sagt ruckel, att köpa för en slant jag kan hosta upp på momangen utan att ens blanda in...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Magiana
·
Utrustning Som så många andra sitter jag också fast i sadeldjungeln. Jag fick hem min häst (12 år, valack, 168 hög, 75% Trakehener 25% Eng...
Svar
5
· Visningar
1 883
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp