Drop panels?

Diabolical_Kitten

Trådstartare
Vad betyder det?

Såhär står det i ett mail jag har fått:
"We would be hesitant to suggest the Barnsby Adjustable Point System (APS) because it is designed predominantly for middle weight horses. It comes with a drop panel for example which we do not think is correct for the Haflinger conformation. Probably the best fitting saddle for you in the Barnsby range would be the Haflinger shape. It has a straight flap and shallow seat."

Betyder det kilbossa eller?

Sv: Drop panels?

Nej, tror inte det förresten. Kom på att kilbossa heter "Gusseted panels". Så det är nog nåt annat....

Jag fick svar från Cliff Barnsby igen: "The Barnsby
panel on the N-Gage will be similar to that on the Albion Saddle."
Så det måste ju betyda kilbossor, för Albion har ju abra kilbossor...

Ja just det....
Men vad menar dom då?

Vet du vad rundbossor heter?

För jag kollade på deras sadlar och haflinger sadeln och de flesta av deras sadlar har kilbossor, så de måste ju mena rundbossor då.....

har sett att det beskrivs som "non-gusseted panels", men det är ju oftast på sadlar som passier, röösli o andra som man kan välja kil eller rundbossa... Det kan inte ha nåt att göra med hur bossorna är framtill då?

Maila igen och fråga om dom menar gusseted panels?

Drop panels = non gusseted panels, alltså rundbossor. Men varför skriver dom då att det är samma som Albion har? Albion ahr ju abra kilbossor... Aja...

det kan inte vara uttrycket för kapade paneler?
Så som t.ex. jaguar har framtill på sina sadlar för att öka bogfriheten?

Säger man inte bara short panels då istället?
Fast iofs, Mustang ahr sagta tt de rekommenderar inte korta paneler till runda breda hästar, och C B kanske tycker likadant och därför säger de så. För den APS är ju gjord för tunnare raser och då är enligt Mustang kapade paneler bättre.

Mysteriet förblir olöst ;)
Iofs har ju inte Albion kapade paneler heller......

Liknande trådar

Avel Belgiska sBs ställer in sina hingstprov eftersom belgiska förbundet tidigare idag lagt förbud på att förflytta hästar genom landet för...
Svar
6
· Visningar
995
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ... om något som gnagt i mig ända sedan en av mina kunder i morse gratulerade mig på Internationella Kvinnodagen. Och jag känner att jag...
Svar
0
· Visningar
1 338
Senast: Mineur
·
Övr. Hund http://www.dogster.com/lifestyle/10-naughtiest-dog-breeds Vad säger ni om det? What Are the Characteristics of a Naughty Dog...
Svar
8
· Visningar
1 889
Senast: Sparkling
·
Ekonomi & Juridik Jag är nyfiken på era åsikter om detta mail, själv får jag en dålig vibb av att det är en bedragare på gång igen! Har en tävlingshäst... 2
Svar
23
· Visningar
4 349
Senast: Hailey09
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025