Drygt företag!

R

Rex

En kompis till mig har köpt en vara från ett företag.Fakturarn har ännu inte förfallit,då dom börjar ringa henne och fråga saker som du tänker inte batala va!?Vart har du hästen,vad heter den och du ska möta oss idag och betala kontant annars.....Kompisen blev helt paff och hotade med polisanmälan om dom inte gav sig av.Dom åkte alltså hem till henne på kvällen och ville prompt komma in och prata(hon släppte inte in dom)Dom hade även lyckats leta sig fram till stallet där hon har hästen och där stått och talat om för alla att hon har stulit saker för dom och inte tänker betala osv osv och även pratat liknande om ytterligare en person som tydligen har stått i det stallet förut men min kompis vet inte vem det är.
Får företrädare för ett företag verkligen bete sig på det här sättet?Kompisen håller på att få spel hon vet inte vad hon ska göra.
Man kan ju inte begära in pengar INNAN fakturan ska vara betald.Jag betvivlar ju i och för sig att dom får bete sig så här om någon inte betalat i tid för den delen.
Finns det nån som vet?
MVH Rex
 
pratar de skit om henne i stallet så kallas det 'förtal' och är straffbart. hotar de henne går det att anmäla det också.

och nej, inget företag och ingen privatperson får bete sig så, och de har ingen som helst rätt att kräva in pengarna på något sätt innan förfallodatum. jag tycker din kompis ska ta ett snack med polisen så att de kan hålla ögonen på företaget. kanske beter de sig likadant mot alla sina kunder... (då lär de iofs gå i konken fortare än kvickt)
 
Nej, företaget har ingen rätt att kräva in betalning före sista förfallodagen på fakturan.

Dessutom som ngn annan påpekade, är det de håller på med förtal samt olaga hot, vilket din vän kan polisanmäla dem för.

Vad ÄR det för företag som gör så?! :confused: :eek:
 
Å fy attans. Vilka är det man skall passa sej för?? Vill inte handla från dem!!
:crazy:
 
Eftersom det här kanske blir rättsak så vill jag inte gå ut med företagsnamn,men dom säljer hästrelaterade saker om ni inte listat ut detta.
MVH Rex
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 652
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 237
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 612
Senast: Tofs
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 321
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp