Bukefalos 28 år!

Du och din trädgård

Men åååh! :love:

Jag har ju blivit uppmanad av flera bekanta att starta en blogg av något slag, måste medge att det hade varit otroligt roligt att få skriva något annat än gärningspåståenden och bevisuppgifter.

Till exempel Hönan Hönansson hade älskat att bli kändis på internet med sina strövtåg i trädgården tror jag. Hennes sabotagejordbad i alla nya planteringar med öppen jord, eller när hon - några centimeter framför ögonen på mig - bara slök en omogen jordgubbe på en av de två plantor som överlevde förra sommaren.

Och kollade sådär sturskt på mig samtidigt, som bara en höna med stor personlighet och mycket stort självförtroende kan. "Jag äter upp den här nu. Och du kan inte göra något åt det. Namnamnam. Nähä, det blev visst inga jordgubbar till dig i år heller." Och katterna och hästarna har ju sina personligheter som också förgyller gården, hästarna är iofs lyckligtvis inte så ofta i trädgården även om det har hänt.

Och växthuset har jag fotograferat ur alla vinklar som finns, på alla årstider som finns. Så materialet är nog där! Men tiden, den jäkla tiden, när fasen skulle det hinnas.... får fundera ett varv till på semestern. En väldigt kortlivad blogg kanske! :D
Du uttrycker dig runt din trädgård och dess innevånare på ett sätt som skänker mig lycka och skratt. Hittar du tiden till en blogg så har du en följare här :) Finns det inte så mycket tid så varför inte en återkommande sommarblogg:idea:
 
Jag har just konstaterat att mitt hus och trädgård får plats på @athena_arabians ena gräsmatta :laugh: Så med hennes mått har jag en ganska liten plätt som jag kallar trädgård. Jag har byggt upp den från absolut intet då den i sitt förra liv var en leråker. Jag kämpar fortfarande med att skapa skugga då vi inte bott nog länge här för att träden vi satt ska bilda ett tak. Jag för ett mindre krig mot kvickrot och fräken och jag ger nästan upp ibland när rådjuren skövlat alla vårblommor. Men gud så jag älskar denna lilla plats som är min. Där allt är möjligt och ingen utom jag själv sätter gränser för hur det ska vara. Ett ställe för återhämtning och tröst, livet går vidare. Ett ställe där tiden står stilla och älvorna dansar när dimman rullar in från skogsbrynet över åkern och in i trädgården. Ett ställe jag inte vill vara utan.
 
Men gud så jag älskar denna lilla plats som är min. Där allt är möjligt och ingen utom jag själv sätter gränser för hur det ska vara. Ett ställe för återhämtning och tröst, livet går vidare. Ett ställe där tiden står stilla och älvorna dansar när dimman rullar in från skogsbrynet över åkern och in i trädgården. Ett ställe jag inte vill vara utan.
:love:
 
I den mån min trädgård säger något om mig, så är det att jag levererar rätt ojämnt. Hästeriet och en del annat går före vid tidsbrist.

Å andra sidan visar även min häst att jag levererar rätt ojämnt. Över tid varierar hon en hel del, om man ser till muskulatur och träningsnivå.

Mitt liv är sånt.
 
Den är rak och kantig på utsidan, men både mjuk, rofylld och välkomnande på insidan. Långt ifrån perfekt med skavanker och ostyriga vildvuxna delar ;)
Jag har inte heller något kontrollbehov på detaljer. Sveper i stora drag och uppskattar att den tar egna initiativ och lever sitt liv. :)
 
jag planterar nytt, snubblar över gammalt och härjar rätt vilt. Jag inser hur mycket jag saknat trädgård, kommer inte vilja vara utan igen.
Härligt. Tycker mig ha sett att du uppenbart njuter av att ha trädgård, kul att få både rota fram gammalt (läs: blåregn; inte alls avundsjuk) och skapa nytt. :love:
 
Mina hästar hade den del av tomten som är åker som sommarhage och de klippte stora gräsmattan ibland :D De klippte den lilla också, när de smet från hagen... :cautious:
Mina ligger utslagna o vilar i solen här nu, efter en god insats. Skönt för mig att ligga i hängmattan och titta på när gräsmattan blir klippt. 😁 Så rofyllt att ha dem strosandes här också. 😍
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min mobil vill inte ta in internet när jag är ute i trädgården. Sånt har funkat förut. Någon som har någon ide varför det slutat fungera?
Svar
5
· Visningar
418
Senast: corzette
·
Trädgård & Växter Jag har libbsticka i trädgården som dessutom frösår sig generöst. Men jag har ingen aning om hur man använder libbsticka. Det har aldrig...
Svar
18
· Visningar
610
Trädgård & Växter Alltså, jag är såå förvirrad. Ju mer jag letar ju värre blir det. Jag behöver köpa en högtryckstvätt. Men vad köper man? Och hur mycket...
Svar
7
· Visningar
309
Senast: ptr
·
Hemmet Jag tänker köpa ytterligare en solcellsslinga till trädgården och började fundera på om det finns med utbytbara batterier, eller om hela...
Svar
0
· Visningar
180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp