Bukefalos 28 år!

Du vet att du är en hundmänniska när...

Gnist

Trådstartare
1) Du har fler hundsängar, tuggleksaker, halsband, koppel, selar och hundburar än du har hundar.

2) Du träffar andra människor med hund och minns hundarnas smeknamn efter 30 sekunder, men inte lär dig hundägarens namn förrän du träffat dem 2 eller 3 gånger

3) Du inte tvekar ett ögonblick när det gäller att dela en glasstrut med din hund.

4) Dina föräldrar ger upp tanken på barnbarn och börjar tala om dina hundar som "dina ungar" eller "dina barn ". (Bonus: De börjar kalla dem "sina hundbarn".

5) 90 procent av din tid uppkopplad på internet har hundanknytning (du kollar vad för nytt som dyker upp när du skriver in din hunds ras i sökmotorn, läser listor, kollar bilder, ljud och FAQ:s, etc.)

6) Du har hundratals bilder av dina hundar på skrivbordet på jobbet, i plånboken och så vidare, men inte ett enda av din familj eller dig själv.

7) Ingen vill åka i din bil eftersom de vet att deras kläder kommer att bli täckta av hundhår.

8) Du stoppar handen i fickan för att hitta småpengar - och tappar hundgodis och svarta plastpåsar överallt. (Bonus: Du har gjort det här på en finare inrättning.)

9) Du har haft långa och ingående diskussioner med dina vänner om bästa sättet att klippa hundens klor, men har inte själv fått manikyr eller pedikyr i hela ditt liv.

10) Böcker och filmer är helt förstörda för dig om detaljer med hundanknytning är felaktiga.

11) Det bästa på hela dagen är tiden du spenderar med din hund

12) Du ser på urusla filmer bara för att din hunds ras antingen finns i en liten roll eller finns med i en 3-sekunders sekvens över en folksamling

13) Det är hundhår på alla dina kläder, till och med när du just har tvättat dem eller när de kommer direkt från kemtvätten.

14) Det första dina vänner, arbetskamrater och ytliga bekanta säger till dig när ni ses är antingen "Hur mår hundarna?" eller "Hur många hundar har du nu?"

15) De specialbeställda julkorten av dina egna foton föreställer dina hundar (med eller utan människor).


:banana: :banana: :banana: :banana:
 
Sv: Du vet att du är en hundmänniska när...

Känner igen det mesta utom hundhåret då mina inte hårar :)
 
Sv: Du vet att du är en hundmänniska när...

räknas det att min mamma säger "tom till mojmoj" till mina hundar?? :D

:rofl: :rofl:
 
Sv: Du vet att du är en hundmänniska när...

2) Du träffar andra människor med hund och minns hundarnas smeknamn efter 30 sekunder, men inte lär dig hundägarens namn förrän du träffat dem 2 eller 3 gånger

Usch det stämmer ju. Fast jag vet faktiskt inte vad vissa heter som vi träffar, hundarna vet jag vad dom heter men inte människorna :o
 
Sv: Du vet att du är en hundmänniska när...

:rofl: alla utom 2,3,6 och 12 stämmer bra... Skulle aldrig få för mig att DELA glass med hunden... den får nog nöja sig med ett grisöra..:D
 
Sv: Du vet att du är en hundmänniska när...

Nummer 4 kommer ALDRIG inträffa och 7 & 13 stämmer inte eftersom min hund inte hårar, i övrigt så känner jag igen mig...
speciellt nr 8, har räckt över en levergodis till kassörskan istället för en enkrona ett par gånger :o :angel: (måste börja använda plånbok...)
 
Sv: Du vet att du är en hundmänniska när...

räknas det att min mamma säger "tom till mojmoj" till mina hundar?? :D

:rofl: :rofl:
Pojkvännens mamma kallar sig och sin man för farmor och farfar när de pratar om/till hundarna - hon står t.o.m omnämnd som detta i ena vovvens veterinärjournaler från Strömsholm :rofl:
Sen har hon beklagat sig att sönerna (hon har tre) aldrig skaffar några "riktiga" barnbarn åt henne, utan bara hundar.

Två av tre har vovve, så han som inte har får väl ta sitt ansvar som äldste son och skaffa fram en unge istället ;) :p Fast han har tydligen planer på att skaffa en husky... :angel:
 
Sv: Du vet att du är en hundmänniska när...

Klockrent! Vet inte om man ska skratta eller gråta över att man är en riktig hundmänniska;)

En ytterligare punkt skulle kunna vara att det tar emot att åka någonstans dit hundarna inte är välkomna, eller "hota" med att man inte kommer om de inte får följa med:angel:

Det där med barnbarn stämmer extra bra, stackars mina föräldrar, bara hundplaner, noll barnplaner:D

Men det där med håret stämmer väl sådär. Jag har korthåriga hundar, så håren finns väl, men syns inte så bra;)
 
Sv: Du vet att du är en hundmänniska när...

kl

Kände igen mig allt:o Nu har jag även blivit moster och då kallas hundarna "farbror Harley och Douglas"..:rofl:
 
Sv: Du vet att du är en hundmänniska när...

allt passade in vääldigt bra på mej :banana: :bow:
Min mamma kallar mina hundar för sina barnbarn =)
 
Sv: Du vet att du är en hundmänniska när...

Är det mig du skriver om? ha ha ha..
Allting stämmer till 110%.
Min mamma säger "mina små barnbarn",och min låtsaspappa säger till sina vänner att dom måste träffa hans barnbarn någon dag.(Utan att säga att det är hundar=)
Jag slösade bort pengar på att reconda bilen.. haha,vilket skämt!
Inget av mina klädesplagg har sin ursprungliga färg,och har bekantats väldigt intensivt med klädrullen ett antal ggr.
Om man letar efter mig på jobbet,så kan man följa spåret av bajspåsar och godisar!
Ska jag iväg på middag så säger dom alltid "-NI är välkomna på middag".(Jag o hundarna)
Mihihi... Jisses...:p
 
Sv: Du vet att du är en hundmänniska när...

Tänk att jag har faktiskt en kompis som börjar så sakteliga på att trilla dit... :D
Å då ska jag säga att det var just sån hon inte sa att hon skulle bli! Men tänka sig idag ska hon till och med följa med och köpa ett halsband till... iallafall titta på..;)
 
Sv: Du vet att du är en hundmänniska när...

Tänk att jag har faktiskt en kompis som börjar så sakteliga på att trilla dit... :D
Å då ska jag säga att det var just sån hon inte sa att hon skulle bli! Men tänka sig idag ska hon till och med följa med och köpa ett halsband till... iallafall titta på..;)

:rofl: :rofl: :rofl: Det vet man ju hur det brukar sluta... ;) :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Du vet att du är en hundmänniska när... 1. Du har fler hundsängar, tuggleksaker, halsband, koppel, selar och hundburar än du har...
Svar
10
· Visningar
1 141
Senast: Aningsfull
·
Övr. Hund Du vet att du är en hundmänniska när.... 1. Du har fler hundsängar, tuggleksaker, halsband, koppel, selar och hundburar än du har...
Svar
10
· Visningar
1 023
Senast: Milosari
·
P
Övr. Hund 1) Du har fler hundsängar, tuggleksaker, halsband, koppel, selar och hundburar än du har hundar. :angel: 2) Du träffar andra människor...
Svar
3
· Visningar
1 059
Senast: ElCamino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp