Bukefalos 28 år!

Du vet att du är en hundmänniska när...

Sv: Du vet att du är en hundmänniska när...

1) Du har fler hundsängar, tuggleksaker, halsband, koppel, selar och hundburar än du har hundar.

- Nepp. Min hund sover i min säng, har bara en hundleksak och ett halsband/koppel som vi använder. Och ett för utställning.

2) Du träffar andra människor med hund och minns hundarnas smeknamn efter 30 sekunder, men inte lär dig hundägarens namn förrän du träffat dem 2 eller 3 gånger

- Hehe nä faktiskt inte.. Känner inte så många med hund alls.

3) Du inte tvekar ett ögonblick när det gäller att dela en glasstrut med din hund.

- Rätt! Fast han får sista, knappast att vi äter på den samtidigt :crazy:

4) Dina föräldrar ger upp tanken på barnbarn och börjar tala om dina hundar som "dina ungar" eller "dina barn ". (Bonus: De börjar kalla dem "sina hundbarn".

- Jepp, min mamma säger att hon är mormor åt min hund. Men hon vill inte att jag ska ha barn än i alla fall :rofl:

5) 90 procent av din tid uppkopplad på internet har hundanknytning (du kollar vad för nytt som dyker upp när du skriver in din hunds ras i sökmotorn, läser listor, kollar bilder, ljud och FAQ:s, etc.)

- Inte alls. Är nästan aldrig på hundsidor.

6) Du har hundratals bilder av dina hundar på skrivbordet på jobbet, i plånboken och så vidare, men inte ett enda av din familj eller dig själv.

- Har hundratals bilder brända på skiva och uppladdade på internet. Inget annat dock.

7) Ingen vill åka i din bil eftersom de vet att deras kläder kommer att bli täckta av hundhår.

- Nepp! Min hund hårar inte. (nakenhund)

8) Du stoppar handen i fickan för att hitta småpengar - och tappar hundgodis och svarta plastpåsar överallt. (Bonus: Du har gjort det här på en finare inrättning.)

- Inget hundgodig men bajspåsar ja! :D

9) Du har haft långa och ingående diskussioner med dina vänner om bästa sättet att klippa hundens klor, men har inte själv fått manikyr eller pedikyr i hela ditt liv.

- nepp. varken det ena eller det andra

10) Böcker och filmer är helt förstörda för dig om detaljer med hundanknytning är felaktiga.

- nädå

11) Det bästa på hela dagen är tiden du spenderar med din hund

- vi har många bra stunder ihop!

12) Du ser på urusla filmer bara för att din hunds ras antingen finns i en liten roll eller finns med i en 3-sekunders sekvens över en folksamling

- haha det skulle jag nog göra, fast jag vet ingen film som har med min hunds ras.. eller jo folk har nämnt nån kommedi men jag kommer inte ihåg vilken och jag har inte sett den men skulle vilja se!

13) Det är hundhår på alla dina kläder, till och med när du just har tvättat dem eller när de kommer direkt från kemtvätten.

- som sagt, han hårar inte :smirk:

14) Det första dina vänner, arbetskamrater och ytliga bekanta säger till dig när ni ses är antingen "Hur mår hundarna?" eller "Hur många hundar har du nu?"

- nä

15) De specialbeställda julkorten av dina egna foton föreställer dina hundar (med eller utan människor).

- har inga sådana men skulle nog föreställa hunden och hästen tillsammans ja



NÅ är jag en hundmänniska? ;)
 
Sv: Du vet att du är en hundmänniska när...

12) Du ser på urusla filmer bara för att din hunds ras antingen finns i en liten roll eller finns med i en 3-sekunders sekvens över en folksamling

- haha det skulle jag nog göra, fast jag vet ingen film som har med min hunds ras.. eller jo folk har nämnt nån kommedi men jag kommer inte ihåg vilken och jag har inte sett den men skulle vilja se!

102 dalmatinerna? otecknad :p där finns nakenhund med :) Fast den filmen tkr jag är bra :p hehe kommer inte på nån dålig film me kines med på :p
 
Sv: Du vet att du är en hundmänniska när...

Haha min mor är ännu värre.. Hundbarn? Nejnejnej, barnbarn heter det :D
 
Sv: Du vet att du är en hundmänniska när...

räknas det att min mamma säger "tom till mojmoj" till mina hundar?? :D

:rofl: :rofl:

Min mamma är fasen precis likadan. "Tom nu mojmojs lilla tös"

Eller den bästa är egentligen när hon passar hundarna och ska gå ut med dem ihop med min farmor "Ella, Pepsi kom nu till mormor så ska vi ut och gå med gammelfarmor"

Hon är ju värre än mig!:rofl:
 
Sv: Du vet att du är en hundmänniska när...

okey... allt det där stämmer på mig, förutom det där med bilen, eftersom jag inte har någon bil. Däremot stämmer det med farsans bil som min hund har hårat ner... :o
Jag är bara 16 år och än så länge bara inne på min första hund..
Vart ska det här sluta? :angel:
 
Sv: Du vet att du är en hundmänniska när...

1) Du har fler hundsängar, tuggleksaker, halsband, koppel, selar och hundburar än du har hundar.stämmer bra!

2) Du träffar andra människor med hund och minns hundarnas smeknamn efter 30 sekunder, men inte lär dig hundägarens namn förrän du träffat dem 2 eller 3 gånger. Rädd för det

3) Du inte tvekar ett ögonblick när det gäller att dela en glasstrut med din hund. .Verkligen inte!


4) Dina föräldrar ger upp tanken på barnbarn och börjar tala om dina hundar som "dina ungar" eller "dina barn ". (Bonus: De börjar kalla dem "sina hundbarn". .Mamma kallade Lady sitt barnbarn, Nemi har inte riktigt nått upp dit än!

5) 90 procent av din tid uppkopplad på internet har hundanknytning (du kollar vad för nytt som dyker upp när du skriver in din hunds ras i sökmotorn, läser listor, kollar bilder, ljud och FAQ:s, etc.) .Kollar nästan bara hundsidor!

6) Du har hundratals bilder av dina hundar på skrivbordet på jobbet, i plånboken och så vidare, men inte ett enda av din familj eller dig själv.

7) Ingen vill åka i din bil eftersom de vet att deras kläder kommer att bli täckta av hundhår.

8) Du stoppar handen i fickan för att hitta småpengar - och tappar hundgodis och svarta plastpåsar överallt. (Bonus: Du har gjort det här på en finare inrättning.) . Det är nog sant

9) Du har haft långa och ingående diskussioner med dina vänner om bästa sättet att klippa hundens klor, men har inte själv fått manikyr eller pedikyr i hela ditt liv. .stämmer delvis

10) Böcker och filmer är helt förstörda för dig om detaljer med hundanknytning är felaktiga..Skojar du? Det är dödssynden!

11) Det bästa på hela dagen är tiden du spenderar med din hund .Om man räknar bort sexet så jaa, och det är detju dålig utdelning på här hemma nu!

12) Du ser på urusla filmer bara för att din hunds ras antingen finns i en liten roll eller finns med i en 3-sekunders sekvens över en folksamling

13) Det är hundhår på alla dina kläder, till och med när du just har tvättat dem eller när de kommer direkt från kemtvätten.

14) Det första dina vänner, arbetskamrater och ytliga bekanta säger till dig när ni ses är antingen "Hur mår hundarna?" eller "Hur många hundar har du nu?"

15) De specialbeställda julkorten av dina egna foton föreställer dina hundar (med eller utan människor).


:banana: :banana: :banana: :banana:

tioooooo teckeeeen
 
Sv: Du vet att du är en hundmänniska när...

Hör inte hit, men hur går det med din lilla som du placerade om? Hon var så söt, så hon finns där i mitt minne :)
 
Sv: Du vet att du är en hundmänniska när...

Det går verkligen jättebra! Jag var och hälsade på henne och hon var Drottning av Karlstad!Styrde ställde och fick som hon ville!
Hahaha, de sa att de skulle lära sig skånska så hon lydde dem med, att sluta med att ge henne köttbullar och kyckling när hon inte ville ha sin mat är en annan idé! Sen försökte de ge henne lite grönsaker, för det var bra för alla att äta frukt o grönt! Joo, tjenna! efter köttbullarna!??

Nä, men hon trivdes toppen blev bara halvglad när jag kom, och brydde sig inte om att jag gick. Det tar jag som ett bra tecken eftersom jag tidigare utgjort hennes värld!
 
Sv: Du vet att du är en hundmänniska när...

allt stämmer faktiskt, utom 3:an. men byter vi ut glassen mot frukt så... och givetvis får jag bonuspoäng på 8:an :D
 
Sv: Du vet att du är en hundmänniska när...

Helt otroligt!!! Alla punkter stämmer in på mej!! :o

:rofl: :rofl:

(Jag ringde upp till "mormor" och div. andra personer i förrgår morse det första jag gjorde och var helt exalterad *stavas?* för Mollan hade fått sin första mens...!! :o :D )
 

Liknande trådar

Övr. Hund Du vet att du är en hundmänniska när... 1. Du har fler hundsängar, tuggleksaker, halsband, koppel, selar och hundburar än du har...
Svar
10
· Visningar
1 141
Senast: Aningsfull
·
Övr. Hund Du vet att du är en hundmänniska när.... 1. Du har fler hundsängar, tuggleksaker, halsband, koppel, selar och hundburar än du har...
Svar
10
· Visningar
1 025
Senast: Milosari
·
P
Övr. Hund 1) Du har fler hundsängar, tuggleksaker, halsband, koppel, selar och hundburar än du har hundar. :angel: 2) Du träffar andra människor...
Svar
3
· Visningar
1 059
Senast: ElCamino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp