Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ang vad kostar beror det mkt på märke ja.. På mitt förra hade jag regummerade (Galaxie). Minns inte på rak arm vad de kostade, 1500 kr plingar till men jag köpte fler däck i samma veva så kan ha blandat ihop. Det går också att köpa begagnade däck från däckfirman. Aldrig gjort det till släpet, men 'snålade' lite nu när jag fick punka på bilen, var sommardäck sjunger på sista versen men jag vet inte om jag ska ha den kvar så vill inte köpa nya däck nu i slutet av säsongen. Så jag fick ett begagnat Michelindäck istället, för 150 kr. Det var bättre skick än de jag har på *host* Och helt okej iaf en säsong. Nu är släpdäck lite dyrare än bildäck iom att det är andra dimensioner.
På VV:n sitter det Michelindäck som sommardäck, och så har jag nåt begagnat jag inte ens kollat märket på som vinterdäck (de följde med).
Jag köper mina på Däckfirma, för övrigt samma som jag handlar både till hojarna och bilen . Jag ringde och kollade pris när jag köpte släpet och de låg några hundringar billigare än vad det gjort om jag köpt med däck när jag beställde släpet (nytt)
Jag visste inte ens att de hade däck på Mekonomen.
Jag brukar köpa förstärkta till enkelaxlat och vanliga till boggie.
Det var stor skillnad när jag kolla de runt, tror jag sparade 800 kr när jag prisjämförde sist. Härliga pengar att ha när man ska lägga slantar på andra hästrelaterade grejor