dum fråga? Var registrera?

Man kan inte registrera blandraser i något officiellt register. Det du kan göra är att ägarregistrera hunden hos jordbruksverket.
 
Jahaa.. nej jag vet inte riktigt vad jag menar... men typ. registrera hunden så att "dom" ( :confused: ) vet att hunden existerar?
Det var nog mer så jag menade. Men det kanske inte är ett måste. men är det ett val så skulle jag vilja göra det.
Det är inte i mitt intresse att registrera hunden men kanske i någon annans?

/bängbula
 
Det är lag på att alla hundar ska vara id-märkta och ägarregistrerade i jordbruksverkets register. Id-märkningen ska hundens uppfödare ha ordnat och blankett för ägarregistrering kan du beställa hos jordbruksverket.

I övrigt finns inga krav på att hunden ska vara registrerad någonstans och det finns heller ingen annanstans att regga en blandrashund. Svenska Kennelklubbens register är enbart till för renrasiga hundar och registrering där är nödvändigt för att hunden ska kunna tävla annat än lydnad, agility och viltspår.
 
Ahh okej då vet jag, tack.
Jo ID-märkt är valpen. Då vet jag att "dom" vet att han finns :)
 
Fast det vet inte jordbruksverket innan du anmält ditt ägarskap dit. Det måste du göra själv.
 
Dom måste väl veta hur många ID-märkningar på hundar det görs i sverige varje år? Kanska inte på vem och var, men att hundarna får en märkning måste ju registreras någonstans och att märkningen är aktiv eller vad man ska säga?

Men då ska jag anmäla mitt ägarskap i alla fall såklart...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Läste en artikel på en annan hundsida om en stor uppfödare som i åratal misskött sina pommar och pekineser och håller dom i hundstall...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 214
Senast: Migo
·
Övr. Hund Om allt går vägen är det om nån/några veckor en phalène hane på väg hit till stugan. Han heter förstås ett långt och omöjligt...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 275
Senast: Ainon
·
Övr. Hund Svenskreggad hund med hälsotester och meriter registrerade i SKK, som flyttar till Norge och reggas in i NKK. Vad händer med...
Svar
18
· Visningar
1 457
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi Hur lång tid tar det innan den post man skickat till FK är registrerad som mottagen hos FK? FK vill ha mitt samtycke till en grej och...
2
Svar
24
· Visningar
1 428
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp