Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

Kl

Måste man lista sig hos en vårdcentral? Vad händer om man inte gör det?

Fick hem papper från min lokala vårdcentral om att jag inte var listad någonstans och att jag gärna fick lista mig hos dem. Får jag inte gå dit annars? :p

Här kostar ett läkarbesök 300 kr om man inte är listad eller listar sig samma dag som besöket. På en vårdcentral där man är listad kostar ett läkarbesök 100 kr. Det är också bra att vara listad någonstans om man hamnar på akuten och det behöver följas upp av vårdcentralen.

Det kan bli så att du inte får gå dit så länge det inte är akut, så kan du få skäll av doktorn med:angel:
Hos oss kostar det 200 kr oavsett listad eller ej

Kombinerade? Ett flyg kan innehålla resenärer för både t.ex. SAS och nåt utländskt bolag. Då har de olika nummer.

Jag kan inte redogöra för detaljerna men vet att det är så när två flygbolag samarbetar i ett sk codeshare. Code share innebär typ (förmodligen bland annat) att säg att SAS flyger till destination A och sedan Lufthansa därifrån till destination B så kan ditt bagage checkas hela vägen i och med att codesharen möjliggör att du har LH:s flightnr även på första flighten.

Det ska även ge passagerarna fler möjliga kombinationer när de flyger men jag har ärligt talat aldrig fattat varför eller hur det funkar.

Googla code share flights och kolla om du blir klokare!

kl

Är det någon som har ett super-dunder-tips på hur man får ett sugmärke att bleka under dagen? :angel: Använder inte smink så har inget alls hemma som kan täcka det >.<

Jag har hört (väldigt osäker källa) att citron ska kunna bleka ärr, så kanske?

Annars, var sitter det? Går det att täcka på annat vis?

Det sitter på halsen, lagom högt där jag inte kan täcka det med tröjor eller liknande heller :/

Haha, jag har ingen aning om detta funkar, men potatismjöl kanske kan hjälpa lite? Om du har något hemma, tänkte i och med att du inte hade smink.

Om inte annat, så sätt ett plåster över:p

Det var inget planerat alls, utan såg det i spegeln lite senare. Pojkvännen skämdes lite grann när han insåg vad han hade gjort :p

dramatik: får nog bli plåster i slutändan om det inte bleknar tillräckligt till imorgon. Potatismjöl har jag inte heller hemma.

Läste även nånstans att tandkräm kan eventuellt hjälpa - man tager vad man haver ... :p

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 141
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
627
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
752
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 965
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka