dumma/korkade kommentarer

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

*arg* :mad: , blev jag när min mamma frågade mig vad jag önskar mig i födelsedagspresent. "Vad jag önskar mig är en ny ridhjälm" svarade jag. Då kläcker hon ur sin att onej, jag ska inte rida mer jag ska vara ute och promenera med barnvagnen och vara med vårt (smabons och mitt) barn!

Ghaaaa, skriker ut min frustration :eek: !! Vi är ju för sjutton två om det här, ska mitt hästliv ta slut för att vi ska ha barn, vi är ju TVÅ!! Det kryper i mig av irritation! Jag tänker inte sluta leva för att jag ska ha barn.

Har ni också fått någon dum idiotkommentar som stör ER?
 
Sv: dumma/korkade kommentarer

Sagt till barnens pappa:

"Vad taskigt av henne att utnyttja dig som barnvakt bara för att hon ska till stallet"
 
Sv: dumma/korkade kommentarer

"Du kommer aldrig mer att få sova en morgon" Elin var jättemorgontrött första halv året och kunde lätt sova till 10 11... Sen är vi som sagt två om barnet och vi har turats om på helgerna att få sova...

"Du ska inte bära så mycket på henne för då blir hon bortskämd och aldrig lär sig sova själv" Jodå det gick alldeles utmärkt!
 
Sv: dumma/korkade kommentarer

"är det inte viktigare att han lär sig svenska ordentligt först innan man försöker lära ut andra språk" :mad:

Sagt utav sambons korkade morsa då jag vill att min son även skall lära sig finska = mitt modersspråk. Sambons morsa är själv från norrbotten där det pratas finska och hon kan själv språket. Eftersom vi bor i Sverige så är sannolikheten att han inte skulle lära sig svenska ganska liten, särskilt när han har en pappa som endast pratar svenska... ja ni fattar...
 
Sv: dumma/korkade kommentarer

CillaW skrev:
Sagt till barnens pappa:

"Vad taskigt av henne att utnyttja dig som barnvakt bara för att hon ska till stallet"
*aaahh*, det hade också fått mig att smälla av! Avskyr när pappan är en "barnvakt", varför är det så? Vill inte pappan också vara just pappa och faktiskt umgås med sina barn själv ibland utan att mamma är med!

Så där säger min svärmor också om hennes andra son, "å han arbetar så mycket, så måste han ta barnen för att hon ska till stallet *ujuj* så hemskt". Eller om hennes dotter (de är tre syskon) som också arbetar mycket "hon borde inte arbeta så mycket, hon borde vara hemma mer med sina barn".

Kontentan blir, mammor ska inte arbeta för de ska umgås med sina barn, pappan ska arbeta och slippa umgås med barnen när det är lediga :eek: . Nu vill sonen faktiskt umgås med sina barn och skiter i vad hon säger :bow: .

Hoppas att det är en utdöende generation!
 
Sv: dumma/korkade kommentarer

" Jaha och hur känns det nu när du inte kommer kunna rida alls på de närmsta 20 åren??"

EEEEh ursäkta mig varför skulle man inte kunna rida på 20 år :confused: ?? Nog för att jag sålde hästen nu innan bebis kommer... men det betyder inte att jag inte har tänkt att skaffa ny så fort jag kan igen..
 
Sv: dumma/korkade kommentarer

Fick en kommentar av mamma efter mitt andra missfall
" det var ju det bästa som kunde hända..ni har ju redan 2 barn, och har väl inte råd att ha tre ?"...

:mad: blev jag och när jag blev gravid strax efter så sade jag inget till skatan, utan hon frågade mig när jag var i sjätte månaden om jag var med barn.
Då hade hon hört ryktesvägen att jag nog var med barn :smirk:
 
Sv: dumma/korkade kommentarer

svara att då behöver du ju både shetlandsponny och ridhjälm till barnet då...
 
Sv: dumma/korkade kommentarer

Jamen kära nån....hela tiden....

Mamma: Passa på att sminka dig nu för när du får barn hinner du inte. ( tar mig ungefär 30 sek.och har gjort hela livet)När jag var typ 16 och inte hade minsta tanke på något barn.
Mamma:Låna inte ut din hårborste till någon efter gymnastiken i skolan.Då får du löss...( När jag färdigutbildad sjuksköterska och vidareutbildade mig på Uppsala universitet)
Mamma: Vad ska du ha de här hästarna till EGENTLIGEN?? ( iförrgår)
Mamma:Hur känns det att ha hembiträde?? ( När min sambo utövar hushållsarbete...min pappa har dessutom alltid gjort mest i deras hushåll..)
Mamma: Du planerar väl inte att bli en sån där tjockis...( jag är INTE tjock) i förrgår.Vidare undrade hon om jag inte hört på nyheterna att det var farligt med fett och socker.Och vad ger du för signaler till Alex om du äter FETT på smörgåsen.Alex är 130 lång och väger 23...

Svärmor utbrast när hon såg vårt hus vi köpt och visade runt,vänd till MIG men hjälp vad mycket DU får att städa....( jag jobbar i perioder väldigt mycket och min sambo jobbar inte alls.Dessutom vet hon att han gillar att sköta ett hem, helst pedantnoga...

Ja nu har väl inte allt detta med barn att göra,men på tal om underliga kommentarer så. Annars är de här damerna riktigt gossiga :love: men man får ju sila en del :idea:

// Åsa
 
Sv: dumma/korkade kommentarer

knapplån*

(sagt utav svärmor)
'Du kan ju inte kräva något utav ett barn' (sambon dvs)
Konstigt att han inte var barn när vi tillverkade lillen :angel:
'Han kommer inte klara av dig, skolan och en unge som skriker hela nätterna och inte låter honom sova'
Nehepp.. så han skulle klara av att jobba då? Är han på semester bara för att han pluggar eller?

Tycker inte riktigt om henne.. :angel:
 
Sv: dumma/korkade kommentarer

knapplån

Alla kommenterar nu mina långa naglar "de där måste du klippa av dig när barnet kommer". Jag har haft långa daglar i massor av år, märker jag att de behöver klippas, då gör jag det, annars får de vara, låt mig fixa det.

inte så korkat i jämförelse men jag blir lite irriterad på alla som ska ha åsikter om ens kropp, leverne, boende etc nu när vi är gravida..
 
Sv: dumma/korkade kommentarer

Är mörkhyad och min son på 1 månad är ljushyad,blåögd & har ljusbrunt hår får ofta kommentaren "Ja men är du säker på att han är din?? HAHAHA"

Oj så roligt sagt då,eller inte :mad: :mad: :mad:
 
Sv: dumma/korkade kommentarer

Hur kan man ens komma på tanken att säga något sånt? Och dessutom tycka det är kul!?
 
Sv: dumma/korkade kommentarer

Dumma kommentarer har jag fått massor av...

En som fastnat speciellt är när jag hade förklarat för min svärmor varför Robin inte hade fått ngt syskon ännu om vilka problem både maken och jag har på den fronten och att vi inte ens hormonbehandling och inseminationer hjälper utan vi skulle behöva göra provrörbefruktning - då kläcker hon ur sig - "Måste ni vara så besvärliga, kan ni inte knulla lite mer bara?")

och sonens dagmamma kunde inte förstå varför vi la ner en massa pengar på att göra barn på det sättet, när hon minnsan hade klarat av att fixa sina själv på det gamla vanliga sättet ...

eller alla olyckskorpar som kraxat om att om man ammar länge och dessutom på nätterna så får barnet dels problem med tänderna (fick beröm av tandläkaren för sonens tänder!) och sen så blir det sååå besvärligt att sluta amma - dom kommer att skrika på nätterna i en månads tid och jag skulle vara tvungen att resa bort och låta maken ta hand om nätterna i en vecka... behöver jag säga att jag slutade amma när Robin var 2 år och 3 månader och att han sov som en stock hela först natten efter att JAG nattat honom?

eller BVCsköterskan som frågade om jag inte skulle prova 5-minutersmetoden när Robin vaknade en gång i timmen på nätterna och skrek... tänk om jag hade följt det rådet itället för att fundera på om det kunde vara något annat... som att han är allergisk och hade vansinnigt ont i magen av gaser? sov som en ängel när vi slutade helt med mjölkprodukter...
 
Sv: dumma/korkade kommentarer

Åsa - de är AVUNDSJUKA :banana:

Behöver du en till häst för att reta dem har jag en 7-årig tävlingsklar Vindur-kopia till salu ;)
 
Sv: dumma/korkade kommentarer

Måste ni vara så besvärliga, kan ni inte knulla lite mer bara?

Förlåt, men det var så vansinnigt dumt sagt att det var roligt... :smirk: Förstår om inte du tycker det dock... Vilket pucko... :bow:

Jenny
 
Sv: dumma/korkade kommentarer

det är fler än du som har tyckt att det var kul... har berättat om händelsen förut i sammanhang "dumma kommentarer"... och är man utanför så är det ju helt ok att skratta :smirk:

men jag gav upp hoppet om att få min svärmor att förstå vad vi gick igenom...
 
Sv: dumma/korkade kommentarer

Kommentaren jag har tagit mest illa upp av kom från en (manlig) släkting när jag kom hem tidigare från England. "Är du gravid eller?" Jag hade jobbat där 2 mån men trivdes inte och mådde väldigt dåligt över det. Kan tillägga att jag endast var 19 och helt singel, visst måste jag ha gjort bort mig och blivit gravid av misstag!?! Säkert menat som ett skämt, men jag tor väldigt illa upp.
 
Sv: dumma/korkade kommentarer

Silverkedjan skrev:
Åsa - de är AVUNDSJUKA :banana:

Behöver du en till häst för att reta dem har jag en 7-årig tävlingsklar Vindur-kopia till salu ;)


Ja det skulle vara grejer det!!! :love: :d Problemet är dock att jag övertrasserat mitt hästköpskonto sedan jag blev med lilla gården.... :D
Men jag kommer igen.... :idea:

Kram Åsa
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag hade jag en skitdag på jobbet. Första mötet blev inte som önskat, och i frågor som är viktiga för mig så var vi inte alls överens...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 909
Senast: Thaliaste
·
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 316
Senast: TinyWiny
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 734
Senast: TinyWiny
·
Relationer Van bukefalist som känner ett behov av att gömma sig bakom anonymt nick. En hel del personliga detaljer så den som eventuellt listar ut...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
14 736

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp