Ajda

Trådstartare
Någon som är superhajj på iPhone 7? Råkade tappa den i golvet så skärmen sprack. En jobbarkompis byter skärmar och kunde ta sig an den sa hon. Jo visst, det gjorde hon men nu funkar inte "hem"knappen. Hon har gett upp och kan inte fixa den.
Någon smart som vet hur man får ordning på den?
 
Enligt hon som bytte beror det på att nya skärmen ej är orginal. Nu har jag en ”lös” hemknapp på skärmen som är touch. Funkar väl, men inte vad jag räknat med riktigt.
 
Någon som är superhajj på iPhone 7? Råkade tappa den i golvet så skärmen sprack. En jobbarkompis byter skärmar och kunde ta sig an den sa hon. Jo visst, det gjorde hon men nu funkar inte "hem"knappen. Hon har gett upp och kan inte fixa den.
Någon smart som vet hur man får ordning på den?

Gå till någon som faktiskt kan byta skärm..? Kostar kanske 500-1000 kr men kan ju vara värt för en fungerande hemknapp.
 
Gå till någon som faktiskt kan byta skärm..? Kostar kanske 500-1000 kr men kan ju vara värt för en fungerande hemknapp.

Ja men det kostade ju det här med :grin: Men jo jag fattar din pik och ja om jag skulle vetat att hemknappen inte skulle funka efteråt hade jag kanske lagt 1500:- eller vad det kostar att byta skärm hos en firma.
 
Ja men det kostade ju det här med :grin: Men jo jag fattar din pik och ja om jag skulle vetat att hemknappen inte skulle funka efteråt hade jag kanske lagt 1500:- eller vad det kostar att byta skärm hos en firma.

Jaha, jag uppfattade det som att en bekant hjälpte dig pro bono. I så fall förstår jag att det känns surt att betala mer.

Men om personen har tagit betalt så måste ju hen kunna fixa det? Man kan ju inte ta betalt för inkorrekt utförd tjänst.
 
Jaha, jag uppfattade det som att en bekant hjälpte dig pro bono. I så fall förstår jag att det känns surt att betala mer.

Men om personen har tagit betalt så måste ju hen kunna fixa det? Man kan ju inte ta betalt för inkorrekt utförd tjänst.

Hon visste inte att det skulle bli så att knappen inte fungerar. Hon hjälpte mig fixa en touch hem knapp så telefonen går ju använda som vanligt , typ.
Det är en kollega som hjälpt mig och jaaa det känns enkelt att säga att jag vill reklamera... men ändå inte. Telefonen är 4 år så det får väl vara såhär nu.
 
Hon visste inte att det skulle bli så att knappen inte fungerar. Hon hjälpte mig fixa en touch hem knapp så telefonen går ju använda som vanligt , typ.
Det är en kollega som hjälpt mig och jaaa det känns enkelt att säga att jag vill reklamera... men ändå inte. Telefonen är 4 år så det får väl vara såhär nu.

Men om man har tagit betalt av en kollega för att utföra en tjänst som man inte får att funka så returnerar man väl pengarna? :confused: *Får en känsla av att något jag tycker är basalt hyfs inte är det för andra*
 
Men om man har tagit betalt av en kollega för att utföra en tjänst som man inte får att funka så returnerar man väl pengarna? :confused: *Får en känsla av att något jag tycker är basalt hyfs inte är det för andra*

Tycker ju jag med, men inte hon tydligen. Jag orkar inte tjafsa om det, men visst saknar jag hemknappen.

Hon gjorde ett facebookinlägg om det efter att jag hämtat telefonen om att det var såhär nu på iPhone amman inte köpte nya skärmar och att de fungerade bra ändå... inget att vara sur över.

Jag var ju inte helt nöjd kan man säga när jag hämtade telefonen, men kände rätt snart att det var dött lopp.
 
Det är troligtvis inte pga "icke-original" utan pga att man inte varit försiktig nog med hemknappen och dess sladd/kontakt. Den ska tydligen vara väldigt känslig och lätt att göra fel med/förstöra. Det är antagligen hemknappens sladd som inte sitter i ordentligt eller som gått sönder.
 
Tycker ju jag med, men inte hon tydligen. Jag orkar inte tjafsa om det, men visst saknar jag hemknappen.

Hon gjorde ett facebookinlägg om det efter att jag hämtat telefonen om att det var såhär nu på iPhone amman inte köpte nya skärmar och att de fungerade bra ändå... inget att vara sur över.

Jag var ju inte helt nöjd kan man säga när jag hämtade telefonen, men kände rätt snart att det var dött lopp.

Herregud. Vilken märklig människa.
 
Herregud. Vilken märklig människa.

Ja litegrann... Lämnar ju inte dit någon mer telefon kan jag säga. Hon tog dock inte betalt för arbetet utan bara för skärmen... sa hon i iallafall.

Men jag har noll komma noll insikt i vad en ny skärm kostar och om det är original eller fake. Sånt kan man ju upplysa om. Jag tror också hon sabbat hemknappen. För hon har bytt så jäkla många skärmar åt folk och är väldigt teknisk så hon borde vetat innan att hemknappen inte skulle fungera om man bytte till en icke-orginal skärm på en 7a.
Men men, man får bita i det sura äpplet när man är snål.
 
Ja litegrann... Lämnar ju inte dit någon mer telefon kan jag säga. Hon tog dock inte betalt för arbetet utan bara för skärmen... sa hon i iallafall.

Jaha, då var det ju inte så konstigt längre. Då tar jag tillbaka det jag skrev. Har uppenbarligen svårt att förstå dig.

Då försökte hon ju bara hjälpa dig och när det rör sig om icke-professionell hjälp man får gratis så ingår nog risken att det inte blir lika bra som för en professionell tjänst.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 714
Senast: manda
·
Juridik & Ekonomi För några veckor sedan köpte jag en hästtransport, ett Ifor Williams 1,5-hästars, årsmodell -14. Köpte den från ett dödsbo, en kvinna...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 575
  • Artikel
Dagbok För ett tag sedan fick jag besked om att min trekammarbrunn skulle tömmas. Jag tänkte inte alls på att över brunnen låg det en rishög...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 832
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 862
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Kattbilder #9
  • Trixtråden

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 16
  • Välja typ av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp