dunjacka??

man ska inte stödja djurplpågeri genom att köpa dunjackor som inte är stoppade med svenskt dun vilka nästan inga jackor är.

de dun du köper är från thailand, eller öststaterna där man plockar gässen tre-fyra gånger levande. de blir täckta med blod o skriker igenom hela procesen, oerhärt smärtsamt. de får ofta skador på hals o kropp pga plockarnas omilda behandling. I sverige hade man fått fängelse för en sådan behandling av djur. det är grymt, oerhärt grymt, men jacktillverkarna kommer undand genom att klpa det utomlands.

Köp inte dun, det finns så mycket annat varmt.
stöd inte djurplågeri.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag flög ju av Dolly i torsdags och landade på huvudet = hjälmen är kaputt. Jag hade väldigt svårt att hitta en hjälm som passar mitt...
Svar
5
· Visningar
559
Senast: Bapelsin
·
Samhälle Titta så smart. För en introvert som inte vill ha personalen i hälarna skulle jag gärna handla i butiken och slippa bli stalkad
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 091
Senast: Monimaker
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Törnrosa
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 112
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp