Dyón Working Collection???

Docka

Trådstartare
Jag är i mer eller mindre akut behov av nya tyglar!
Har spånat runt en del både i butiker och på nätet, plus att jag lånat och provat kompisars tyglar, och tyvärr måste jag ju inse att dyrast är bäst.

Jag vill ha ett par dyóntyglar, men jag har verkligen ingen lust att lägga 1000 spänn på dem!

Men så hittade jag Dyón Working Collection's tyglar på några hemsidor!
Dem finns ju i tre olika sorter, och jag är intresserad av den i vävribb...

Frågan är nu;
Varför är de så himla mycket billigare?

Mycket sämre kvalité?
Sämre på något annat sätt?
Saknar de den där speciella Dyónstroppen och det är därför de kostar 500kr mindre? :eek:

Har dem förresten några stroppar alls?
Såg en bild på dem, och då hade de inga alls!
Jag bryr mig inte så mycket om om det är dyóns speciella stropp på, bara det är någon...

Så ni som har koll - hur står det till egentligen!? :crazy:

//Maja

Sv: Dyón Working Collection???

Det är sämre kvalité. Working collection är gjort i Indien av buffelläder medans deras andra kollektioner är i engelskt läder.

Aha... de ante mig :(
Men vet du om de är helt utan stroppar också?

Du menar martingalstopp? och inte stropp för det vet jag inte vad det är:p
men jo det är martingalstoppar på WC tyglarna:)

Köper alltid det med bäst kvalitet men provade ett par dyon WC. Bli jätte fina om man bara fettar in dem! Håller tom bättre än många dyrare tyglar!! och mina kom iaf med dyons martingalstropp :)

Om du kan leva med Glen Gordon som billigare alternativ så är deras vävribbtyglar (med stoppar) riktigt sköna:). Smala, nätta och jättefint prisvärt läder.

Såhär står det på hemsidan! :)

Working Collection erbjuder tre olika modeller av tyglar med martingalstoppar i läder:

- Extra mjuka gummityglar
- finns i två olika vidder: 1/2" och 5/8"
- Vävribbstyglar med 9 stoppar.

Jag har Dyóns working collektiontyglar samt ett par från deras dyrare kollektion. Båda är vävribb, jag tycker att båda är lika sköna fast de dyrare är snyggare (med mönstersöm) WC är ganska mörkbruna, de andra är ljusare. Mina har iallafall deras stoppar=) Helt klart värt pengarna då stopparna sitter mycket närmare varann än på andra tyglar så man hamnar inte på något mellanting;)

Ledsen för att det blev lite tjorvigt!

Liknande trådar

Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula... 2
Svar
23
· Visningar
4 990

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka