Bukefalos 28 år!

Dyr utrustning i stallet

Angel

Trådstartare
Hur gör ni som har lite dyrare utrustning och har den i stallet?
Insåg just att min försäkring inte i kommer vara i närheten av att täcka mina sadlar jag har i stallet när jag får hem den som är beställd nu. Har ett tillägg på min hemförsäkring som täcker "stöld av saker förvarade utanför bostaden" till ett värde av 45000 kr. Kostnaden för att utöka det beloppet var inte rimlig sist jag kollade med försäkringsbolaget då jag skulle behöva teckna en helt egen försäkring för det.
Står på en större anläggning där det trots larm och annat har förekommit både storskaliga stölder av sadlar och annan utrustning så sent som förra sommaren så jag är lite kluven till hur jag ska göra.
Ett alternativ är förstås att ha allting jag inte använder dagligen hemma i stället men att köra fram och tillbaka med den sadeln jag planerat att använda varje dag känns inte så lockande och blir dessutom problem dom dagar medryttaren ska rida. Överväger seriöst att bygga ett rejält stallskåp inne i utrustningsrummet och helt enkelt göra det för brett för att få ut genom dörren så att det i alla fall går att låsa in grejerna så att dom inte syns och helt fräckt tro att det i såna fall är lättare att stjäla de saker som hänger framme :grin:.
 
Sv: Dyr utrustning i stallet

Detta diskuterade jag o sambon nyligen , måste nog göra ett tillägg på lösöre utanför bostaden ..
Diskutionen kom upp då vi skulle iväg hemifrån ett par timmar och jag började noja över min nyköpta sadel ..
Sambon fick gå ut till stallet och hämta den , och ta in den i huset .. hade egentligen velat få in en till av de 5 jag har .. men jag ville inte utmana ödet med sambon .. :grin:
 
Sv: Dyr utrustning i stallet

Finns det inget såntdär mindre självklart ställe ni kan smälla in svindyra sadlar på? Annars är det väl att på något vis täcka den i ett skåp och försäkra den.
 
Sv: Dyr utrustning i stallet

Står på en större anläggning där det trots larm och annat har förekommit både storskaliga stölder av sadlar och annan utrustning så sent som förra sommaren så jag är lite kluven till hur jag ska göra.

Insiderjobb? :angel:
Isf spelar det ingen roll hur stort skåp man än bygger. Om personen vet vad utrustningen i skåpet är värd och dessutom vet när det inte är folk i stallet har denne tid på sig att bryta sig in.
Övervakningskameror i sadelkammaren hade kanske inte varit fel.
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
38 787
Senast: Artline
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
27 930
Hästmänniskan Jag undrar om någon har testat att använda märk-DNA till dyr utrustning? I så fall får ni gärna dela med er av hur det fungerat, har ju...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: nickan1
·
Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 394
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp