Dyraste ridkläder?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare oio
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 64
  • Visningar Visningar 8 565
Sv: Dyraste ridkläder?

Vad är det för täcke som kostar 4.200? Märke? Bara nyfiken... har aldrig hört om något så dyrt... Vad ska man med det till? Inget man har i hagen kan jag tänka mig:laugh:

Horseware's rambo, vintertäcke? Typ supreme eller ngt :)

Hjälm 600 , (snaart 1000)
Ridbyxor 600 , 1000 , 500.
Stallskor vet inte , vanliga tennisskor
Ridskor 450
Shortchaps 500
Handskar 80 ( jacson grepp , värdens bästa budgethandske !)
Sporrar 150 (inkl remmar)
Vinterjacka ca 775
Säkerhetsväst 1500

Vrf lägga ner ca 1500 kr på tex ett par ridbyxor? Jag förstår inte meningen med det. Man rider ju inte bättre för att man har dyrare grejer. :eek:

Som det så kaxigt brukar heta: För att jag kan... :devil:

Skämt åsido, för att de är skönare. Har två par ridbyxor varav bägge kostade runt 500 kr. Ena paret är dock ett par Pikeur (Ett bra rea-fynd...) och skillnaden i passform och hållbarhet gör definitivt att nästa par inte blir ett par billigare till utan ett par till Pikeur, oavsett om jag sedan måste bita i det sura äpplet och betala full pris...

Ridbyxor: 1900 kr
Ridstövlar 1600 kr
Ridhjälm 5200 kr

Ridbyxor: runt 1800
Ridjacka: Runt 1400
Ridstövlar: ca.2500
Hjälm: ca. 4000
handskar: ca. 400
sporrar: ca. 300
Säkerhetsväst: runt 1500

Hjälm 500kr
Säkerhetsväst 1500kr
Ridbyxor: 600kr
Ridstövlar: 1000kr
Ridskor: 250kr
Träns: 350kr
Sadel: 5000kr
Senskydd: 350kr
Martingal: 180kr
Täcke: 1200kr

Asså jag fattar inte vrf alla köper så dyra grejor, jag menar ett par ridbyxor för ca 2000 kr!:eek: Det går ju att få ett par alldeles utmärkta för ca 200 kronor! :angel:

Sen kanske man vill ha ngt särskilt märke med extra kvalite eller så, men jag menar när typ all av ens utrustning är dyr, och man dessutom skriver att man bara köper på rea, ja då kan man ju undra om alla här är värsta rikemansbarnen... >.<

Okej nu kommer min lista

Helskodda ridbyxor 2 st 350/400 kr
Ridhjälm 650 kr
Shortschaps 2 st ena paret i skinn 250 kr för båda
Säkerhetsväst 1800 kr
Ridskor med stålhätta 350 kr
Ridkängor med stålhätta vinter 1000 kr
Termobyxor helskodda 500 kr
Höstjacka med reflex 350 kr

Shortchapsen i skinn köpte jag på rea (halva priset :bump:)
För mig är inte märket viktigt utan att ridkläderna är sköna och bekväma

Jag köper ett par ridbyxor för ca 2000kr då jag vet om vilken kvalité jag får, vilket jag är extremt medveten om att jag inte får för 200kr. Jag köper märkes saker från vissa enstaka märken då jag vet om att de håller hög kvalité och att jag kan få mycket bra hjälp om det skulle vara något fel på produkten i fråga.

Rikemansbarn? Det är väl upp till var och en vad man lägger pengar på, varför ifrågasätta det då det inte drabbar dig och din ekonomi? Vad personer köper är upp till var och en själv så att "gå på"/klaga på folk (inkl mig) som köper dyrare saker är inte speciellt trevligt.

I de flesta fallen är priset=kvalitet.

Salinero: Bra sagt :bow:

Jag köper ett par ridbyxor för ca 2000kr då jag vet om vilken kvalité jag får, vilket jag är extremt medveten om att jag inte får för 200kr. Jag köper märkes saker från vissa enstaka märken då jag vet om att de håller hög kvalité och att jag kan få mycket bra hjälp om det skulle vara något fel på produkten i fråga.

Rikemansbarn? Det är väl upp till var och en vad man lägger pengar på, varför ifrågasätta det då det inte drabbar dig och din ekonomi? Vad personer köper är upp till var och en själv så att "gå på"/klaga på folk (inkl mig) som köper dyrare saker är inte speciellt trevligt.

Jag håller med till viss del.

Dock provade jag P*keur i barnmodell- och...de var inte samma kvalitet som dam. Men, hyfsat dyrt. Tråkigt. Borde vart samma kvalitet isåfall.

Dock provade jag P*keur i barnmodell- och...de var inte samma kvalitet som dam. Men, hyfsat dyrt. Tråkigt. Borde vart samma kvalitet isåfall.
Vilket både jag och Sorbe har sagt i andra trådar att det inte är, att det handlar om två olika tyger på "Cindy" och "Cindy girl" där av att det är en prisskillnad.

Vilket både jag och Sorbe har sagt i andra trådar att det inte är, att det handlar om två olika tyger på "Cindy" och "Cindy girl" där av att det är en prisskillnad.

Så då borde barnmodellen varit ändå dyrare- om det varit i samma tyg. Ok...då är jag med bättre.

Hjälm: 300 kr
Säkerhetsväst: 2400 kr
Spö: 75 kr
Ridskor: 650 kr
Shortchaps: 300 kr
Ridbyxor: 300, 400 och 1400 kr
Ridhandskar: 290 kr (I england, dyrare här hemma)

Som bortskämd ungdom så är ridspöet nog det enda jag betalat själv av ovanstående :angel::D

ca priser:)

Hjälm: 3000kr
Säkerhetsväst 1000kr
Ridbyxor: 1200kr
Ridstövlar: 4000kr
Ridskor: 700kr
Träns: 1100kr
Sadel: 18000kr
Senskydd: 1000kr (fram) 500kr (bak)

Till ryttaren:
Helskodda ridbyxor 4par 250/260(rea)/400/800kr
Ridhjälm 700kr
Shortschaps 600kr
Säkerhetsväst 1300kr
Ridskor med stålhätta 500kr
Ridstövlar 1500kr
Jackor 4st 250/250/300/350kr

Till hästen

Regn/utetäcken billigaste: 230kr dyraste: 700kr (min häst tar sönder minst 2 täcken per år, oavsett kvalitet, fick med flera riktigt dyra täcken men de har han med lyckats få sönder :devil: )
Hoppsadel 3000 beg
Dressyrsadel 5000 beg
Träns 1600kr
Benskydd (senskydd+kotskydd) 1200kr

Jag ligger nog på hyfsat låg nivå med grejjer. Gjort RIKTIGA fynd med sadlar och jackor :banana: . Lägger hellre mer pengar på träning för det får jag ut mer av, än av dyra saker :bump:

Senast ändrad:

mig:

Hjälm - 599
ridhandskar - 199
säkerhetsväst - 1500
helskodda ridbyxor - 399 (rea 50%)
stövlar - 999

hästen:

Sadel 4000 (beg)
sadelgjord 299(rea från 899 kr)
täcken - fleece 199, regn 399 och vinter 449
skydd - 150 (beg men nya 4 st)
BoT - 1700
schabrak - 299
träns - 199

Jag håller med till viss del.

Jag har ett par i barnmodell och enligt mig är kvaliten super! Jag har haft dem i 6år nu och de ser fortfarande splitter nya ut. Inte ens färgen har blivit blek eller matt :) Fast det kanske var annan kvalitet på tyget då? För dessa är nämligen smått ribbade

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 856
Senast: Squie
·
Utrustning Jag ska äntligen ta tag i ridningen igen för första gången på några år. Har lyckats köpa nya ridstövlar som jag hoppas ska passa, men... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 490
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har börjat rida igen på ridskolan. Jag har provat på rida och jag älskade det. Så..jag ska fortsätta. Men insett jag behöver köpa... 2
Svar
26
· Visningar
2 758
Träning Hej! För några veckor sedan la jag upp en tråd med en väldigt lång packlista inför ett övernattningsläger v.25. Lägret är 4 dagar. Har...
Svar
8
· Visningar
1 264
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer