Dyraste sadeln.

Sv: Dyraste sadeln.

Vet inte, men förmodligen är den utsmyckad med tvåhundra svindyra jätteslipade kristaller. Det finns ju sådant på allt nu förtiden ;)

Min förra tränare hade en Spirig dressyrsadel tror jag det var, den gick på 60.000 kr.

Men skulle tro att Hérmès sadlarna toppar listan.

Hermes Corlandus
kostar ca 53.000

Hoppsadlarna kostar runt 40.000

Spririg tror ja e den dyraste dressyrsadeln!

hermes är det dyraste jag sett.

kostar verkligen spirig så mkt som 60.000???? konstigt att man ser dom beg för under 10.000 isf.

Hennes var totalt måttad efter henne och hästen, de satte gubben på ett plan och fick honom hit, dock ingick inte det priset i sadeln, så utöver den kostnaden... Sadeln var alltså ganska dyr. Vet dock inte hur längesen det är, tio år sen kanske.

Denna är inte så billig..
Blue Ribbon showsadel, kostar $18780, lägg till momsen på den vid import till sverige =180757:- (räknade dollarn i 7.70 +25%moms, sen ska visst tullen också vara med. Så släng på 3%till:D)

Ett klipp!!
122-TriDomeSqwSpots.gif

/LL

Finns säkert ännu dyrare om man letar lite.

Senast ändrad:

Fast nu är vi väl inne på specialbeställda sadlar. Då kan man nog toppa det priset genom att knata in på 24 Rue Faubourg Saint-Honoré och be dom göra ngt liknande den här...

hermes_80.jpg

Visst är den custom made, men det är fortfarande "bara" en vanlig showsadel som är till för att användas vid tävling. Det finns garanterat dyrare westernsadlar än den jag googlade fram, och de är fortfarande till för att användas:idea:. Det du visar är nog inte speciellt användbart och garanterat inte gjord för att tävla i.

/LL

Fast med tanke på att det är en Hermés aå borde den kunna kosta ungefär hur mycket som helst om man specialbeställer :)

Så är det säkert:) Men ofta så custombeställs westernsadlar och det står ingenstans i tråden att det inte fick va custom;) Det som efterfrågades va ju bara dyraste sadeln:laugh:

Även en vanligare/enklare westernsadel av bra kvalitet ligger runt 30-40000:-
/LL

Senast ändrad:

Jo förvisso, men jag skulle ju kunna beställa en sadel som går att tävla med. Lade mest in just den bilden för den sadeln är lite häftig, om än helt opraktisk. Min något förvirrade poäng var nog att om man är inne och tassar på specialbeställningar så kan man ju få den hur dyr man vill ("Jag vill ha guld, diamanter och krokofantskinn..."), och plånboken mäktar med...

Klart custom sadlar får vara med men jämförelserna haltar då lite eftersom det är lite olika saker. Lite som frågan om dyraste ridstövlar. Är det de kända märkenas top-of-the-line modeller eller en skräddarsydd stövel från ngn skomakare som gör allt för hand inkl. mäter och gör en läst utifrån just din fot..?

Senast ändrad:

Ok,

Här kommer en icke custom utan den serietillverkas det enda du kan välja är storlek som på alla andra sadlar:
ultradeluxedalechavezshowsaddle.jpeg

En Dale Chavez för $8000 ca 79000:- med moms och tull till sverige.

/LL

Läder, toolingen, äkta silver, kvalitet på bom mm. Showsadlar är inte billigt! Trots att många serietillverkas:)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
531
Utrustning Jag fattas en av dessa skydd på sadeln. Den som skyddar kåpan från spännena på gjorden. Kan inte det officiella namnet så det är svårt...
Svar
4
· Visningar
331
Senast: VincentM
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka