• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Bella_Bus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 830
B

Bella_Bus

Varför ska man ge E-vitamin om man ger rundbalshö/ensilage/hösilage? Har läst det på flera ställen men inte hittat någon riktig förklaring till det.

Sv: E-vitamin

E-vitamin finns i det växande gräset. När du klippt av det och det börjar torka-vissna så försvinner det. Jag ger e-vitamin hela höperioden.

Nu blir jag nyfiken.
Hur märker man om hästen har brist på e-vitamin?

har läst att brist kan medföra skador på muskulaturen (men hur/när man märker det vet jag inte)..är inte bra att ge för stora mängder heller...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
714
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
663
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 226
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
870
Senast: matson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka