Easyboots Epics?

Bellafjella

Trådstartare
Hejsvejs.

Nu har jag i lite olika trådar läst om "Easyboots Epics" och måste erkänna att jag är lite intresserad. Pålle är ju barfota bak vilket aldrig varit några problem. Men har funderat på att kanske testa att dra av skorna även fram så småningom.

Fast då kanske jag behöver såna där boots att sätta på om han blir lite öm i början. Men då har jag lite "korkade" nybörjarfrågor :o som jag hoppas någon kan svara på:

Alltså, man ska ju mäta hovens bredd och längd för att kunna beställa rätt storlek om jag har förstått det rätt? Men hoven växer ju - hur länge passar bootsen då? Måste man verka oftare?

Och hur i hundan kan man vara säker på att hovis verkar så att hoven blir exakt lika stor som när man beställde bootsen?

Ni som har erfarenhet av de här bootsen - hur funkar det egentligen med inpassningen? :confused:

Sv: Easyboots Epics?

Jag verkar hästarna själv och har boots som är på gränsen på bredden. Så för min del är det bara att dra några tag med raspen när det går allt för trögt att få på dojorna. Kan ju också tänkas att hovarna ändrar storlek efter ett tags barfotagång.

tycker man ska lägga sig lite åt det snäva hållet vad gäller bredden. Jag beställde först strl 2 till gamla hästen och de var förstora för honom, glappade, men passade unghästen som jag trodde skulle behöva strl 3. Så är man inom måtten så kan man ta den mindre storleken (om man inte låter hovarna dra iväg för mkt).

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
820
Senast: Miingla
·
Hästvård Förstår att ingen kan svara mig på vad som är rätt eller fel, men söker lite stöd... Min häst är tre år. Jag köpte honom i slutet av... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 290
Senast: Nevermind
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 471
Ridning Vilka alternativ till järnskor borde jag titta på? Mitt sto har alltid gått med järnskor, sista åren också med sula. Detta efter en... 4 5 6
Svar
115
· Visningar
14 232

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka