• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare summerday
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 101
S

summerday

Vad har ni för erfarenhet av easyboots? Fördelar och nackdelar samt vad ni har för häst, och varför ni använder easyboots? Pusshej.

R'

Sv: Easyboots

Har Easyboots Epic till min haflinger. Har bara haft dom i drygt en vecka men det har väl funkat bra än så länge iaf. De är dock lite stora så hästen är rätt snubblig och det går inte så bra att galoppera i dom, de hamnar lätt snett då... Men jag antar att om man lägger i nåt som fyller ut lite så borde det bli bra.
Använder easyboots för tillfället då hästen har dragit av sig skorna 2 ggr på en vecka och det finns ingen hovvägg kvar att spika i.

Har en korsning på 158 cm. Han är oskodd så jag använder easy boots epic om det är hårt och torrt ute. Är det mjukare i backen brukar jag rida utan dom. Däremot om jag ska rida ut med andra så brukar jag ta på dom för att då kan jag inte välja vägar och hastighet själv.

Har haft dom sedan oktober -07 och jag tycker de funkar kanon. När man väl lärt sig tekniken att få på dom så tar det ingen tid alls. Har även en tjock sula i för att strålen ska få kontakt med "marken".

Kompisen köpte till sin shettis och de är lite knepigare att få på. Han har ju ingen tyngd i sina hovar eller så man får inget mottryck när man ska dra på dom. När dom väl är på så är de perfekta.

okej tack , min ponny har också dragit av sig skona så det finns ingen hovvägg , hovslagan sa dock att han ska g utan skor länge efter som han har väldigt långsamt växta hovar så han går på biotin, jag behöver boots som är bra till hoppning eftersom vi tävlar mkt. beställde ni era från nätet?

Köpt mina beg...
Biotin hjälper inte ett skit, prova fodertran istället. Finns på Lantmännen. Ett pumptryck i maten är lagom, sen kan man också smörja det på hovarna. Gör underverk kan jag lova!
Easyboots kan man brodda, finns beskrivning på tillverkarens hemsida hur man gör när man borrar hål. Vet inte om man kan brodda dom andra som finns, t.ex. Boa eller Old Mac's.

Liknande trådar

Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 499
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 096
Senast: Görel
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
776
Fordon Vilket är smartast rent ekonomiskt? Vad tjänar man mest på? Vad är fördelar vs nackdelar med att leasa bil? 2
Svar
32
· Visningar
1 507
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka