Ebay- "Global Shipping Program"

megasus

Trådstartare
Har någon erfarenhet av detta och koll på vilken aktör i Sverige som sköter leveransen för detta? Postnord?

Jag köpte för några veckor sedan två saker (från olika säljare) på Ebay. Båda sakerna skulle skickas från UK och med "Global Shipping Program", och jag fick varsit trackingnummer

Idag när jag tittade på spårningen så ser jag att båda paketen har status "Delivered" och detta ska tydligen ha skett den 15/8?

Båda paketeten har 3 stycken statusuppdateringar under den 15:e, med location här i Uppsala. Två stycken "In Transit with Destination Carrier" runt kl 05 och kl 10. Och sedan ska båda ha levererats kl 11:08, dock till ett annat postnummer än det jag själv bor på.

Tänkte först att "Delivered" betydde att det hade blivit levererat till utlämningsstället, men nu har det ju gått en vecka och jag har inte sett röken av någon avi så jag börjar ana oråd? Vad har hänt med mina paket? :arghh:

Har tidigare köpt flera grejer via Ebay, men då från USA, och har aldrig haft några bekymmer oavsett typ av fraktsätt.
 
Ring paketavdelningen och fråga var de lagt paket.Jag har inte avhämtning på samma postnummer som jag bor på heller. Eller Kundtjänst. Vet du vilken speditör det är eller tror du att det är Postnord?

Googlar du så ser du att de har en del problem GSP
 
Senast ändrad:
Nej, jag vet inte om det är Postnord, så jag tänkte om någon annan visste så att jag ringer till rätt företag och är arg. :p I trackinginformationen står det bara "multiple carriers", inte mer specificerat än så.

Jag tror dock att det är Postnord, då jag har för mig att jag har fått hämta ut det (som brev) på postens utlämningsställe då en tidigare vara skickades via GSP. Men jag har också fått grejer levererade via DHL och även annan speditör, så jag är lite osäker på vad som används för olika shipping-former.

Men jag har nu också sett att mitt närmaste utlämningsställe har just det postnummer som det står att paketen har levererats till, vilket väl talar för att det handlar om Postnord och att paketen ligger där utan att jag fått någon avi. Ska kolla om jag fått något när jag kommer hem idag, annars får jag ringa imorgon. Skulle ju vara snyggt annars om de blir tillbakaskickade för att de legat för länge utan att ha blivit uthämtade... :meh:
 
Jag har köpt mycket från England via eBay och många av gångerna är det UPS som har kommit med paketet.
 
Nej, jag vet inte om det är Postnord, så jag tänkte om någon annan visste så att jag ringer till rätt företag och är arg. :p I trackinginformationen står det bara "multiple carriers", inte mer specificerat än så.

Jag tror dock att det är Postnord, då jag har för mig att jag har fått hämta ut det (som brev) på postens utlämningsställe då en tidigare vara skickades via GSP. Men jag har också fått grejer levererade via DHL och även annan speditör, så jag är lite osäker på vad som används för olika shipping-former.

Men jag har nu också sett att mitt närmaste utlämningsställe har just det postnummer som det står att paketen har levererats till, vilket väl talar för att det handlar om Postnord och att paketen ligger där utan att jag fått någon avi. Ska kolla om jag fått något när jag kommer hem idag, annars får jag ringa imorgon. Skulle ju vara snyggt annars om de blir tillbakaskickade för att de legat för länge utan att ha blivit uthämtade... :meh:
Men gå dit då och legitimera dig och säg att det ska vara där enligt uppgift. Var envis,
 
Kan säga att jag igår fick hem både första uppsättningen avier + påminnelser på dessa, och det är på DHL:s utlämningsställe de ska hämtas ut. Så tur att jag aldrig hann till Postnords och ställa till en scen. ;)
Dock är det ändå de som är boven i dramat då de verkar ha hållit inne på vår post i över en veckas tid. :grin: Kom igår hem till en megastor posthög, och insåg då att vi faktiskt inte hade fått en enda försändelse utdelat under förra veckan. Och det faktum att det både kom en orginalavi och en påminnelseavi igår talar ju också för det.

Nåväl, mina paket verkar iaf inte vara borttappade, och jag ska hämta ut dem idag efter jobbet. :banana:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp