• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare linnéa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 968
L

linnéa

Har ni handlat hästgrejer från Ebay?
Funderar på om jag skall våga eller inte, man blir ju alltid lite feg när det är utanför Sveriges gränser.

Sv: Ebay?

Har handlat ett flertal gånger ,inga problem . Bra saker till bättre pris . Sen finns det ju lite andra saker än här hemma.

jag har handlat i princip hela min utrustning på ebay, sadlar, träns, ridbyxor, chaps mm. jag gillar "märkesutrustning" och på ebay kan jag handla det till halva priset eller lägre.

Åh, nämen gud vad skoj, hoppades på de! -Sätter igång med budandet direkt :d

Jag har inte handlat där, men mina bröder gör det, fast inte hästsaker...
Dom blir aldrig lurade eller så, fast en gång när dom beställde jackor för 4000 kr/st blev dom lurade och jackorna kom aldrig:crazy: Men annars har det varit seriöst och dom har fått det dom har beställt. Så man får ta det hela med en nypa salt helt enkelt..:idea:

Ni som har handlat på Ebay innan; Det ligger ute en annons om en Amerigo Ceriva dressyrsadel som tydligen skall vara ny (man får välja storlek och färg själv). Utgångspriset är 7 150,00 kr, men det kan väl för fasen inte stämma? Det är ju ingenting för en ny Amerigosadel så någon hållhake måste det väl vara? Eller?!

http://www.ebay.se/viItem?ItemId=140029389558

Många lägger ut till typ skampris, det lockar många! Sen sitter alla och lägger bud hela tiden sista minuterna brukar det bli och då stiger summan rejält!

Jo men tror du att det är något fuffens med det? Är ju 2 likadana annonser så man bjuder ju på den som har lägst bud.

Det kan ju vara någon affär som säljer ut saker? Att de har likadana sadlar men samma bilder?
Så gör många i UK iaf.
Men ja, det kan vara något fuffens också!

Själv sitter jag mest på UKs Ebay. Anledningen kan ni nog lista ut själva! ;)
Har hittat en superfin JW sadel som skulle sitta smarrigt bra på sköthästen! :D

Hur är det med fraktpriserna?
Vad kostar det tex att få hem en sadel?

En sak var väldigt smidigt och det var att man kunde se fraktkostnaden till sverige direkt och då ser även vilka som skickar utanför storbritanien (det var där jag kollade i alla fall). Synd att de sa komma så mkt tull och avgifter om man beställer fån USA :(

ja det är väl frågan om det lönar sig om man nu inte ska ha något extra som inte finns i Sverige.

Då ber man dem sätta på en lapp där det står "Gifts" eller något liknande på så slipper man oftast tullen.

men hur går det till rent praktiskt?? med betalning osv.. mitt objekt finns i england, berätta alla ni som kan det här!

upprepar min fråga::p
om någon skickar en sadel från england, löser man ut den på posten som vanligt, mot postförskott eller? på vilka olika sätt kan man sköta det här med frakt/betalning?

jag mailade iaf säljaren igår och frågade vad det skulle kosta att skicka hit.:D

När det gäller auktioner på Ebay betalar du ju i förskott använd gäna något typ Paypal så är dina pengar skyddade om inte säljaren är seriös. Är det en affär så får du oftast betala in via kontokort e likn sen skickas paketet antingen med vanlig post o kommer då på posten eller med fraktbolag typ DHL då kommer det direkt hem men är betydligt dyrare. Post frakt från England, Tyskland är nästan billigare än inom Sverige.

När det gäller auktioner på Ebay betalar du ju i förskott använd gäna något typ Paypal så är dina pengar skyddade om inte säljaren är seriös. Är det en affär så får du oftast betala in via kontokort e likn sen skickas paketet antingen med vanlig post o kommer då på posten eller med fraktbolag typ DHL då kommer det direkt hem men är betydligt dyrare. Post frakt från England, Tyskland är nästan billigare än inom Sverige.

hm... jag har aldrig använt paypal innan och det är lite jobbigt att sitta och läsa allt på engelska. suck.
nån som orkar förklara för mig?
jag har inget visa-kort eller likn. funkar det med bara bankkontot liksom?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Någon som sålt på eller besökt SSHL (Sveriges största hästloppis) och fått sålt mycket, dvs har det varit mycket folk? Funderar på... 2
Svar
21
· Visningar
1 160
Senast: Liten
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
233
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S