Effektiv vid busig häst?(Sadellim)

Horsen

Trådstartare
Nån som har provat? :smirk: :D

1157.jpg

:p

Senast ändrad:
Sv: Effektiv vid busig häst?(Sadellim)

Skulle jag behövt på min gamla medryttarhäst som lekte rodeo! :D

det där skulle jag behöva när jag rider en kompis unghäst... har fått mig en flygtur ungefär 90% av gångerna jag ridit honom... :rofl:

Läste för länge sen om en duktig fälttävlansryttare som använde det!

HAHA :rofl:

Sån skulle man behöva....... :banana: :angel:

:rofl:

Äntligen! Där är ju grejen som så länge behövts till landets alla avkastardrottningar/kungar!! :banana:

Jag provade just den sorten på bilden på en dressyrtävling en gång. Det var en i vårat lag som hade med sig och jag blev övertalad att prova. Det funkade faktiskt ganska bra, men jag tog inte så mycket. Lite på sittbenen och knäna, men det gjorde att man satt lite fastare i sadeln. Så det funkar kanske bra om man har en busig bockande häst, men då måste man nog stryka på jätte mycket! :D

Ha ha, hade jag behövt när han bockade i galloppen i går. Ett under att jag satt kvar. :D

Är ganska vanlig inom hoppsporten i de högre klasserna.
En av Sveriges bästa hoppryttare tävlar alltid med detta.

:rofl: det trodde jag bara var ett skämt!

Men vad innehåller det då? Förstörs inte lädret i sadeln?

På min sadel syndes ingenting, men på dom vita ridbyxorna blev det lite märken. Men jag använde så lite så jag vet inte hur det blir på lädret om man har mycket klister... :smirk:

Blir inte ridbyxorna förstörda då?

Nej, märkena försvann i tvätten, och ändå har jag helskodda ridbyxor...

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 918
Senast: Görel
·
Utrustning Är det någon som provat det? Funkar de? Alltså en munkorg som är av mjukt hönätsmaterial. Har inte hittat nån i Sverige. Sweet net...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
925
Senast: Bison
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
389
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka