Efter avslutad anställning?

Avalbane

Trådstartare
Jag håller fortfarande på och krånglar lite smått med min fd arbetsgivare...
Kom då att tänka på om det är det något intyg jag kan begära som bevisar att jag verkligen har arbetat där och vilka arbetsuppgifter jag haft tex. ? Eller något annat bra att ha.😅

Som det är nu har jag nästan fått ut all min slutlön. Är väl typ allt. Inget tack för alla mina år jag ställt upp och supportat dygnet runt typ eller liknande...

mvh
Totalt lost och är första jobbet jag slutat på.
Känner mig som typ 16 med noll koll. :angel:

(och det underlättar inte att dom själva inte verkar veta hur saker och ting går till, så kan/vill inte direkt fråga dom heller...)
 
Du har rätt att få ut ett oavsett och det är det man skickar in till a-kassan, om man söker ersättning därifrån och krånglar de så kan du ta hjälp av facket. Förutsatt att du är medlem.
Jag är medlem i facket. Som tur är. Tänkte jag ska ge en chans till och sen så får jag nog tyvärr gå den vägen. Hade gärna velat att allt skulle ordnas utan fackets inblandning men ser inte jätteljust ut på den fronten om man utgår från hur det skötts hittills. Tyvärr.
 
Du har också rätt till ett arbetsbetyg. På ett av mina första jobb (slö arbetsgivare 🤪) skrev jag det själv och chefen skrev under.
Låter som när jag och dåvarande kollegan blev ombedda att själva skriva våra befattningsbeskrivningar då ingen *visste vad vi jobbade med och var anställda för" typ.😅😂
 
Ah, tack! Är det så det heter.
Då ska jag begära ut ett sådant.
Jag slutade i maj så får hoppas dom inte är för omöjliga att skriva ett nu...

Jag begärde ett fyra år efter att jag slutade på ett ställe. Det var inga problem, trots att det bytts chefer några gånger så var det nån som skrev ut ett bra intyg som beskrev vad jag gjort och hur jag presterat.
 

Liknande trådar

Relationer Igår fick jag nog av en sk. arbetskollega. Eller ja kanske nt kollega helt, men han är en anställd från ett annat företag som jag och...
Svar
1
· Visningar
1 037

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp