Bukefalos 28 år!

Efter ögonoperation?

@tanten, du kommer med största sannolikhet att kunna jobba dagen efter. Du kommer att uppleva ett annat ljus, men du kommer att se ganska skarpt. Det är en rutinoperation!
 
Det är en rutinoperation, en av Sveriges absolut vanligaste har jag för mig, och de allra flesta är nöjda. Det gick åt helvete för mig bara. :meh:

Som jag kommer ihåg det var det helt okej att jobba, ögat var kanske lite spänt och jag tittade mest med det andra ögat. Operationen görs ju utan lokalbedövning, man får bara lite lugnande innan. Ingen smärta som så men en klart obehaglig känsla av att ligga där medan de plockar bort linsen och ersätter den med en artificiell. Jag hade faktiskt tänkt jobba samma kväll efter operationen men insåg att det var lite väl optimistiskt :D

Nu skelar jag så mycket att det inte var något problem, men du gissar jag, kommer att se lite dubbla färgskalor, nya linsen brukar vara lilablå i början, ingen aning om varför, men min ögonläkare sa att det var vanligt först. Freaky var det att allt ändrade färg, svart blev marinblått tex och jag insåg att kläder jag köpt inte alls var den färg jag trodde att de var :nailbiting:

Annars var det väl bara det vanliga, tvätta dig noga med oparfymerad tvål osv.
Enligt 1177.se får man lokalbedövning med droppar.

http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Gra-starr/
 
@tanten, du kommer med största sannolikhet att kunna jobba dagen efter. Du kommer att uppleva ett annat ljus, men du kommer att se ganska skarpt. Det är en rutinoperation!
jaaaaaaa....meeeeen.....

Jag måste ha för lite att göra eftersom jag har tid att fundera ut olika konstiga bekymmer redan flera veckor innan. :banghead:

Tack!
 
Nej du kan ju inte ackommodera längre.
Efter ett byte till syntetiska linser så är det läsglasögon som gäller.

Yup, problemet är att jag inte kan läsa med läsglasögon heller. Och att jag fn ser fyrdubbelt vilket ger mig konstant huvudvärk och en framtid med daglig ipren/panadol vilket inte lockar. Även om det innebär minskad risk för blodpropp ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 852
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp