Bukefalos 28 år!

Efter turbulensen – ridsportförbundets ordförande avgår

Svenska ridsportförbundet har varit under hård granskning det senaste året, inte minst i frågan om hur man har hanterat uppgifter om sexuella övergrepp och trakasserier.
Nu meddelar ordförande Ulf Brömster att han inte kommer kandidera till omval vid nästa års förbundsstämma om sex månader.
 
Är det någon som har insikt i hur det ser ut i andra idrottsförbund? Är det lika mossiga fullständigt förlegade toppstyrda hierarkier eller har övriga förbund följt med sin tid? Om andra är mer moderna och demokratiska varför är ridsportens organisation en gammal dinosaurie?
Gymnastikförbundet hade ju en rejäl utrensning och runda i media för ett par år sedan. Men det känns som att de pudlade hårt och själva tog tag i det, inte som ridsportsförbundet. Jag såg bara lite svallningar i tidningsartiklar.
 
Jag fick vara med i radio imorse och prata om avgången. Vill verkligen trycka på hur viktigt det är att ni är engagerade i era föreningar så att en bra kandidat kan väljas in! Och att missnöjet med organisationen som stort kommer fram på medlemsstämman. Det är enda sättet att kunna påverka!

https://m.facebook.com/story.php?st...cL4JKyTmNB5RxQjH2DWy75WEWpr26Dl&id=1590181870
Jag är inte längre medlem i någon förening men jag bukeröstar på dig. Snacka om att det hade varit ett långfinger till en del som sitter där 🤩
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För första gången sedan Svenska Ridsportförbundet bildades 1912 kommer förbundet de kommande åren att ledas av en kvinna. Under...
Svar
0
· Visningar
193
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ulf Brömster har varit Svenska Ridsportförbundets ordförande de senaste åtta åren, och även om det har varit framgångsrika år rent...
Svar
1
· Visningar
442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp