Efter vaccinering

turbofling

Trådstartare
Mina två äldsta (9 och 10 år) blev vaccinerade idag. Jag kom då att tänka på om barnen bör ta det lugnt efter? Kommer ihåg att när vi vaccinerade hästarna skulle man ta det lugnt ngr dagar efter. Imorgon har dom träning (voltige) så jag funderar på om dom bör skippa den.

Mina två äldsta (9 och 10 år) blev vaccinerade idag. Jag kom då att tänka på om barnen bör ta det lugnt efter? Kommer ihåg att när vi vaccinerade hästarna skulle man ta det lugnt ngr dagar efter. Imorgon har dom träning (voltige) så jag funderar på om dom bör skippa den.

”Du kan träna som vanligt om du inte reagerar med feber”
Min svärfar som är överläkare gav mig det svaret när jag vaccinerades senast och frågade honom.

Tack, låter bra. Ikväll har båda klagat mkt över ont i armen så vi får se om dom överhuvudtaget kan träna fullt ut.

På både hästar och människor vill man ju ha så bra immunsvar som möjligt på vaccinet. Därför kan det vara bra att inte utsätta sig (eller hästen) för maxansträngning på några dagar, eftersom immunförsvaret går ner något i samband med just maxansträngning. Men ska de inte ut o springa marathon och inte har reagerat med feber så skall det säkert gå bra med "normal träning".

Liknande trådar

Övr. Barn Det är sportlov och dottern är på fritids. Hon har en hårsnodd med en stor dekoration på som hon ska släpa med sig överallt. Hon hade...
Svar
7
· Visningar
895
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag behöver era råd inför en förestående separation och flytt. Funderar kring vilken boendeyta som är rimlig att tänka sig som singel...
Svar
19
· Visningar
1 041
Senast: tomte
·
Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 905
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 207
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31