Eftergymnasial hästutbildning -Var finns det?

J

jojja

Försöker hitta info på nätet om eftergymnasial hästutbildning men lyckas inte...:mad:
Det måste väl finnas? :confused: (hoppas det!)
Någon som vet? Tips på skola/utbildning?

Är ej ute efter hippolog-/högskoleutbildning, så det återstår typ Folkhögskola eller annan variant.

Tacksam för tips. //jojja

Sv: Eftergymnasial hästutbildning -Var finns det?

Dingles naturbruksgymnasium (i bohuslän) har en ettårig hästutbildning på distans. man är på skolan ca 1 gång i månaden i 3-5 dagar, resten hemma.

Vreta har en tvåårig ridinstruktörsutbildning.

BYS i skara har några olika hästutbildningar.

Sen finns Ridsportens Folkhögskola (tror jag den heter) på strömsholm som har lite allt möjligt.

delvis knapprån*
Dingles naturbruksgymnasium (i bohuslän) har en ettårig hästutbildning på distans. man är på skolan ca 1 gång i månaden i 3-5 dagar, resten hemma.
Är det någon som vet om det finns andra utbildningar liknande denna? Men som mer riktar in sig på hästföretagande..?

Tusen tack!:bow: Ska genast kolla:banana: //jojja

delvis knapprån*

Är det någon som vet om det finns andra utbildningar liknande denna? Men som mer riktar in sig på hästföretagande..?

I Vaggeryd (utanför Jönköping) finns en utbildning som heter hästentreprenör, fast jag vet inte riktigt vad den innebär, men du kan ju googla fram hemsidan och läsa. Den är nog dock inte på distans.

Tack:bow: Är öppen och nyfiken för "allt", dock ej gymnasieutbildningar... jag har passerat bäst-före-datumet för sådana, haha!:D Bara tipsa på, gott folk! Allt är välkommet! Mvh//jojja

Senast ändrad av en moderator:

Tack så mkt! :bow:

Har redan hittat dit själv, men tack ändå! :) :bow:

min kompis gick en utbildning för hästföretagare uppe i åre. kom inte ihåg vad den hette, men det är väl bara att googla fram..? :)

I Åre finns Hästturism och Jönköping/Tenhult finns ridskolepedagog.

Tack för tipset! :bow: Ska genast kolla:) //jojja

:smirk: Vaggeryd har en KY utbildning som är om hästföretagande och man får välja olika inriktningar, mycket praktik med.

Hoppas du hittar något.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 487
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 227
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 934
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 265
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka