Efterkrav med bussgods

bettysmatte

Trådstartare
Jag skickade ett paket med efterkrav via bussgods. Paketet hämtades ut fredagen den 27/3. Jag har fortfarande inte sett några pengar på mitt konto... Ska jag börja oroa mig, eller tar det normalt såpass lång tid att få pengarna?

Sv: Efterkrav med bussgods

Jag väntar på ett paket därifrån......

Fick ett sms på telefonen i morse, att ett paket fanns till mig. Slänger mig i bilen o kör 3 mil till närmsta bussgods garage, finns paketet där? Nej, det ligger ytterligare 7 mil bort!!! På ett annat ställe!

Kör 3 mil hem o ringer, sitter i kö 30 min. någon lyfter luren (jag hör att det pratas i bakgrunden) sen lägger de på utan att svara på mina desperata HALLÅ!!!

Jag ringer upp igen, sitter i kö ca 20 min. äntligen en kille som svarar o pratar med mig, jag är rätt upprörd, för jag vet inte var jag ska sätt in pengarna......

Han ger mig ett pg nummer, jag sätter mig i bilen o kör till posten, men det är FEL pg nummer.

Kör hem igen 1 mil sammanlagt. Sätter mig återigen med luren vid örat o telefonkö, efter en halvtimme la jag på för klockan blev 18.00 o då stänger de!!!

Hur mycket ska man orka anstränga sig???

Det är sista ggn jag anlitar bussgods!!!!

Ska försöka få tag på pg nummret i morgon, jag vill verkligen ha paketet....!!!!

När jag skickade med efterkrav för någor år sedan fick jag höra att det normalt tog ett par veckor men det kunde ta flera veckor till då "kontors-damen" hade semester! :eek:
Så, det kan nog ta ett tag även om det inte är semester.

Bäst nog att ringa och höra.

Mina första gånger med Bussgods var en succé, pengar direkt. Men sedan skickade jag till en Bussgods-ansluten åkare som inte alls var lika snabb med att sätta över pengarna. I tre veckor jagade jag dem telefonledes, innan pengarna halkade in på kontot.

Jag är rätt övertygad om att det tagit ännu längre tid om jag inte legat på som en speedad iller...

Det brukar ta ett tag innan pengarna kommer in på kontot. Upp till 10 dagar tror jag att de angett som normalt någonstans (har för mig att jag läst det).

Jag skickar ganska ofta med Bussgods och tycker att det fungerar väldigt bra. Det enda jag stör mig på är just detta med att det tar så himla lång tid att få in pengarna på kontot.

Jag undrar vad de gör med pengarna under tiden man väntar?

Jag har också skickat många gånger med bussgods, men aldrig med efterkrav. Allt annat har gått bra, så jag hoppas att det blir så även denna gång. Undrar också vad de gör med pengarna innan de kommer in på kontot?

Tror att jag skrev fel datum i mitt första inlägg - det lämnades in tisdagen den 20/3 och hämtades ut på fredagen samma vecka (den 23/3 blir det väl?). På fredag är det alltså två veckor. Undrar om jag ser pengarna innan påsk?

Det kan ta flera dagar innan pengarna kommer in på kontot. Tog en vecka för mig sist. Ringde dem och de sa att det beror på hur stort utlämningsstället är. Vissa ställen redovisar bara en gång i veckan. Oroa dig alltså inte.

*kl*

usch berätta inte allt krångel, jag skickade iväg min sadel förra veckan, och jag hoppas att personen har hämtat ut sadeln. och jag hoppas pengarna kommer in inom 10 dagar som dom utlovat

och nu kom jag på, vart tusan har jag lagt det där kvittot man får, huh tänk om jag har slarvat bort det.. ifall det blir strul.. gah typiskt mig.

Det är väl inte din sadel jag har köpt?? Jag bor nere i Skaune! :D

(Men inte fått än, från bussgods!!) Den är iaf betald!!

hihi näääe, min skickades till Jönköping, det var en norsk tjej som köpte den, och hon ska betala på efterkrav :p

Dom gånger jag skickat har bussgods alltid varit dyrare än posten. Dessutom har det varit svårare att få tag på dom och så ligger dom mycket längre bort. Jag är inte imponerad av servicen...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 407
Senast: Edla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 405
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 605
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 484
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka