*efterlysning* Spårhund i Lund

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Sofie_och_Levis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 786
S

Sofie_och_Levis

Ska börja spåra med min hund på allvar är det tänkt, men är bra sugen på sällskap. Nån som bor i krokarna av Lund och spårar eller har tänkt börja spåra med sin hund?

Vi har inte kommit så långt och vi har även haft en långt uppehåll, så det vore kul att hitta någon som är kunnig.

Är nån sugen på att ha sällskap med oss i skogen så hör av er!

Sofie&Levis

Sv: *efterlysning* Spårhund i Lund

Redan kontaktat dem. Verkade inte finnas någon kurs nu utan det är om man kan komma med i en grupp som redan tränar ihop. Det är inte det allra enklaste märker jag :confused:

Sv: *efterlysning* Spårhund i Lund

Spårhundgruppen är till för dem som har baskunskaper i det här med att träna hund, så pass att de kan träna självständigt. Man behöver alltså inte vara jätteduktig på just spår. Däremot måste hunden vara renrasig. Personligen tycker jag att det är en fånig regel, eftersom det inte garanterar att ekipaget kommer ut på tävling. Men det är svårt för de gamla rävarna att tänka om. Jag tror att det kommer en till kurs i spår i höst, för det verkar som om den vi hade på prov blev ganska populär. Jag tror att alla hundar är välkomna på den kursen, även blandraser. Jag kan ju prova att höra med instruktören för den kursen :).

Annars finns ju rogershundskola.se i eslöv, han håller spårkurser öppna för alla till ett överkomligt pris.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 496
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 151
Senast: snöflingor
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 598
Senast: Otherside
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
1
· Visningar
156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka