Egen ryktlåda?

Stallmamma

Trådstartare
Min 4,5-åring har just börjat på Knatteridning i ett stort välorganiserat stall. Allt man behöver för att sköta om hästen finns där, men min dotter fick en egen ryktlåda i present. Är det någonting man brukar få ta med till stallet och använda när man gör i ordning hästen?
 

Bifogade filer

  • 2C9994DF-16D5-4130-B005-D3E3BC190FD3.jpeg
    2C9994DF-16D5-4130-B005-D3E3BC190FD3.jpeg
    83,6 KB · Visningar: 29
Står uppstallad med privathäst på en ridskola och iaf på "min" ridskola är man inte sådär jätteförtjust i att folk kommer med sina grejer och använder på olika hästar. Varje häst hos oss har sina personliga ryktgrejer för att minimera ev smitta.
 
På mitt barns ridskola har alla hästar egna grejer och de är inte så positiva till att man tar med eget. I privatstallet där vi har hästen använder man förstås det man vill. Den där rosa lilla ryktlådan på bilden har för övrigt mitt barn till sina käpphästar hemma! Det kanske kan vara en idé?
 
Min 4,5-åring har just börjat på Knatteridning i ett stort välorganiserat stall. Allt man behöver för att sköta om hästen finns där, men min dotter fick en egen ryktlåda i present. Är det någonting man brukar få ta med till stallet och använda när man gör i ordning hästen?
Det behöver du fråga aktuell ridskola om. Man ser olika på det på olika ställen.
 
Du brukar få ha egna borstar på ridskolor sålänge du inte använder de någon annan stans pga. smittspridning. :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 150
Senast: Bee
·
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 422
Senast: manda
·
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
829
Senast: mysboll
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
26
· Visningar
2 293
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp