• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare miss_vanessa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 879
M

miss_vanessa

Någon som skulle kunna vara vänlig
och förklara för mig vilken effekt ett eggbett har?
Hur verkar det?
Och tredelat eggbett?

Tacksam för svar :)

precis som centaur sa...

MEN måste bara säga, Gäller kanske bara min häst men ändå. När jag tar i ett bett med fasta ringar så trycks ringarna innåt i mungipan på min häst och han avskyr det.

Det är först efter ett par gånger som han börjar protestera mot det för i början lyssnar han kanon på det, enligt mig...

Men som sagt, nu vill jag inte (kan inte) rida med bett med fast ringar längre då dom inte passar hästens mun tydligen... (har provat både två-delat och tre-delat med fasta ringar).

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 207
Senast: sweep
·
Utrustning Hej hej! Jag letar sidepull just nu och undrade om det här hade någon hävstångs effekt? Förlåt i förväg om det är en dum fråga😅
Svar
14
· Visningar
1 355
Senast: iliedtoday
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 863
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
214
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna