M

miss_vanessa

Någon som skulle kunna vara vänlig
och förklara för mig vilken effekt ett eggbett har?
Hur verkar det?
Och tredelat eggbett?

Tacksam för svar :)
 
det har fasta ringar, ligger lita stadigare i munnen. tredelat är det samma som för andra tredelade. ;)
 
precis som centaur sa...

MEN måste bara säga, Gäller kanske bara min häst men ändå. När jag tar i ett bett med fasta ringar så trycks ringarna innåt i mungipan på min häst och han avskyr det.

Det är först efter ett par gånger som han börjar protestera mot det för i början lyssnar han kanon på det, enligt mig...

Men som sagt, nu vill jag inte (kan inte) rida med bett med fast ringar längre då dom inte passar hästens mun tydligen... (har provat både två-delat och tre-delat med fasta ringar).
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 137
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har under 2 veckor försökt göra en könsbestämning på mina två kattungar. Dock har jag inte lyckats trots att jag kollat på...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: Joel
·
Kropp & Själ Är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får effekt av lergigan? Läkaren kunde inte svara på det.
2 3
Svar
55
· Visningar
3 730
Senast: Elementary
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 099
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp