Egna paddar?

pannis

Trådstartare
Hoppas jag inte blir dumförklarad nu...

Jag har ett ganska tjockt sovtäcke hemma som jag tänkte att jag kanske kunde göra egna paddar av att ha under lindor vid tex transportering.
Det borde väl kunna fungera?

Min häst har lite svårt att stå still den tiden det tar att linda så jag tappar alltid greppet om paddar och lindor och får göra om hundra gånger innan det blir bra, men om jag sätter på kardborre på mina hemmagjorda paddar så borde det blir enklare.

Men är det dumt att ha lite kardborre på paddarna och sedan linda över detta med fleecelindor?

Sv: Egna paddar?

Det kommer ju att knöla sig och bli en kant vid karrdborren.

Jag tycker det verkar lättare om du löser problemet genom ett par stadiga stansportskydd istället.

Fast jag tycker inte transportskydd verkar så följsamma men jag kanske har fel.
Dessutom är jag rädd att inte hitta några som passar bra för det har jag problem med när jag köper vanliga benskydd. Han har antingen för tjocka eller för korta ben.

(sen spelar snålheten in lite också:o)

det går kanske att sätta en bit karborre i ena översta hörnet på padden, så att du "spänner" padden på plats. och sen undviker att linda över karborren.
så att det blir typ så här...
31887010.jpg

det går kanske att sätta en bit karborre i ena översta hörnet på padden, så att du "spänner" padden på plats. och sen undviker att linda över karborren.
så att det blir typ så här...
31887010.jpg

Precis så gjorde jag:bow:
Om nu konstruktionen fungerar så kommer det på frambenen "spänna åt" ovanför knät, och på bakbenen sitter det en som en extra flärp av täcke som man spänner med karborre, så haserna förhoppningsvis kommer vara ganska bra skyddade.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 972
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
914
Senast: Raderad medlem 142658
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 238
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka