Ekonomi-transport.

attempt

Trådstartare
Jag är så sjukt trött på att alltid behöva hyra eller låna transporter i sista minuten, och det kostar ju ganska mycket i längden att hålla på så om man åker ganska mycket med hästen.

Ska man köpa en ny transport får man väl hosta upp iallafall minst 60.000 antar jag.
Men om man vill köpa en begagnad, som inte skrämmer iväg plånboken.. kan man få tag i en sådan som inte är rena skiten då?

Det är inte det viktigaste att den är superfin och blänker, jag vill bara ha en transport som är säker, rymmer min häst som är ganska stor, och som inte ser ut som "hej kom och hjälp mig", alltså att den är i bra skick men inte i nyskick .

Min fråga, som jag kanske formulerade ovanför är alltså. Kan man få tag i en billig transport utan att det är rena skithögen?

Sv: Ekonomi-transport.

ja det kan man absolut få. Det finns även ny bra transporter som kostar långt under 60 000:-

Håller med Bison, det kan man absolut få tag i! Kanske en beg. Ifor? Har en bekant som köpte en sån begagnad(2 hästars, boogie, mkt fint skick) för 3 veckor sedan, den gick på 35 000kr.
Dessutom kostar en ny "bara" ca 55 000 kr.

Vi köpte vår jättefräscha Star Diamant extra bred med boggie för 46 000 kr. Då ingick alla däck och ny gummimatta. Så det är klart man kan fynda rejält. Vår är -99 men jättelite använd så den är säkert som en 03a eller nyare om man jämför fräschheten.

DSCN2610.jpg

Jag måste tyvärr sänka mig lite lägre än så..
mellan 10-20 000 är mitt pris..

För 20.000 får du ett äldre besiktat släp i vettigt skick som kanske behöver målas om utvändigt för att se bättre ut...

ska slja mitt trane nu för 20 o det är mkt fint, finns en hel massa släp i den prisklassen.

Ett litet tips: Hör med nån firma som hyr ut hästsläp, tex. Statoil, OK Q8 eller likn. Dom leasar sina släp och när kontraktet gått ut säljer dom släpet. Vi fick tag på ett jättefint Tranesläp, årsmodell -03 för 19.000 kr.:banana:

Glömde säga att släpet var helt genomgånget, besiktat och godkänt samt hade nästan nya sommar och vinterdäck!:) Ibland ska man ha tur!

Ge inte upp. Jag fick tag på ett 95:as boggiesläp, Trane. Det var i kanon skick, syntes i princip inte att det stått en häst i det, sommar o vinterdäck, golv, matta o väggar kanon :) Å jag betalde 20 för det...

Hur går det för dig? Har du hittat nåt släp?

Det är en del annonser på lite olika sidor som verkar intressanta, jag ska maila eller ringa till dem och be att få titta på dem ordentligt.
Jjag vill helst ha ett med 4 hjul.

Blocket.se har ju en hel del vettiga annonser.
Om du bestämmer dig för ett lite äldre begagnat släp, se till att besiktiga det först bara. Lycka till!

Dollar

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 136
Senast: Blyger
·
Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 436
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 698
Senast: MJLee
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara... 2 3
Svar
52
· Visningar
15 123
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Surkål