D
Doll
Jag har haft häst i c:a ett år nu, har en fast tjänst på ett företag som visserligen är halvtid, men dock en inkomst. I början på sommaren blev jag sambo och det var nog då som det började dra i väg med utgifter. Hästen ser jag alltid till i första hand, stallhyran är betald så fort lönen kommer in och hovslagaren bokad med pengar som då blir undanstoppade. Men den här månaden verkar det helt omöjligt att gå runt. Sommarbeteskostnaden kom som ett tvärslag nu lagom till augusti, en stor säng till mig och sambon (som verkligen behövdes) köptes in under sommarmånaden och för mig till viss del på kredit (då jag inte hade den bunten pengar att lägga ut för tillfället då vi delade på summan), hovslagaren kommer på påhälsning, nytt stall med lite dyrare stallhyra (dock foder och allt inkluderat), Gotlandsresan ska vara inbetald (semester med familjen, och där för mat och logi), hyran kommer in som vanligt och lite på krediten ska betalas tillbaka. Det ser ut som att jag kommer ha max 1498:- kvar på kontot efter att allt har betalts.
Till det hör att jag alltid får otroligt dåligt samvete när allt inte betalas på en gång och jag kan inte leva med skulder på det sättet. Nu vet jag inte hur jag ska göra, ska jag försöka förklara för sambon att jag kommer att få leva dödssniket den här månaden (till det hör att vi verkligen behöver storhandla), ska jag höja krediten eller ska jag helt enkelt leva på ett extremt minimum?
Jag vet att det "bara" handlar om 25 dagar och att jag borde kunna klara mig, men det känns så snålt att leva på sambons pengar eller försöka låna av mina föräldrar. Nästa månad kommer ligga så himla mycket bättre ekonomiskt, men den här månaden raserar hela min budget totalt. Hur ska jag göra, jag är akut behov av alla möjliga tips! Gärna lite sparatips också för den delen...
Till det hör att jag alltid får otroligt dåligt samvete när allt inte betalas på en gång och jag kan inte leva med skulder på det sättet. Nu vet jag inte hur jag ska göra, ska jag försöka förklara för sambon att jag kommer att få leva dödssniket den här månaden (till det hör att vi verkligen behöver storhandla), ska jag höja krediten eller ska jag helt enkelt leva på ett extremt minimum?
Jag vet att det "bara" handlar om 25 dagar och att jag borde kunna klara mig, men det känns så snålt att leva på sambons pengar eller försöka låna av mina föräldrar. Nästa månad kommer ligga så himla mycket bättre ekonomiskt, men den här månaden raserar hela min budget totalt. Hur ska jag göra, jag är akut behov av alla möjliga tips! Gärna lite sparatips också för den delen...