Bukefalos 28 år!

Ekorrars beteende?

aprilmaj

Trådstartare
Det finns en ekorre som håller sig kring huset. Han/hon snor talgbollar och låter sig väl smaka även av annan fågelmat. Han/hon låter mig komma ganska nära, ca en meter. Men när det gäller katterna, så är ekorren en riktig lurifax, tror jag.

I vintras hoppade han från gren till gren, så att det damp ner snö på katterna som befann sig under. Då trodde jag att det var en tillfällighet att han/hon ofta råkade pricka katterna med snön. Men nu, när det inte finns snö på träden, så slänger han/hon ner kottar på katterna.

Kan ekorrar pricka andra djur, exempelvis katter i det här fallet? Eller är det tillfälligheter att ekorren lyckas?

Och kan man se skillnad på könen? Det skulle vara roligt att veta om det är en han eller en hon.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 851
Senast: Luff
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 404
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
1 743
Senast: alice
·
Övr. Katt Min katt har klättrat upp i ett träd och tar sig inte ner, tror han blivit skrämd och klättrat upp alldeles för högt, minst 5 meter, och...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: MaryMary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svamp
  • Växtnäring
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp