Eksemtäcke vid regn

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare speedygirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 001
S

speedygirl

Jag har nu bestämt mig att till nästa år så tänker jag då skaffa ett eksemtäcke till min lille herre. Men jag undrar då hur ni gör ni som har det då de går ute hela tiden, dag som natt då det regnar och är ltie ruggigt ute. Har de på sig det hela tiden eller tar ni av för att de ska torka. Vill gärna veta. De kan väl inte gå med blött täcke eller det kanske torkar rätt fort.

Sv: Eksemtäcke vid regn

Eksem/flugtäcken torkar jättefort så det är inte värre än att hästen går "naken" i regn.

Visst, de torkar fort - men, om det regnar hela dagarna och temperaturen är som nu måste jag ta av täcket - hästen står och skakar. Även om det kommer åskregn (och hällregnar) - då blir täcket så blött att det hänger som en våt disktrasa på henne. Annars tål det regn bra och vanliga enstaka sommarregnskurar är inga problem alls. Det är bra att ha två täcken att byta med också - de blir skitiga ganska fort....
Mvh Anna

om det regnar dagsregn så går min helt utan täcke....annars så torkar det fort vid bara skurar...

Liknande trådar

Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
970
Senast: Sonic76
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: Jeps
·
Katthälsa Vi har en liten honkatt sedan ett och ett halvt år tillbaka ungefär. Hon blir tre år i år men hennes exakta ålder är okänd. Hon var...
Svar
6
· Visningar
419
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka