Elektroterapi

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare gaah_70
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 832
G

gaah_70

Sitter och undrar lite över elektroterapi. Hittade bara några gamla trådar, men utvecklingen går ju framåt ...

Någon som vet mer om det? Fungerar det mot ledinflammationer? Inflammationer i muskel- och senfästen? Muskellåsningar?

Eller är det mest bluff och båg?

Berätta om era erfarenheter!

Sv: Elektroterapi

En av mina får elektroterapi varannan vecka, på grund av muskulära problem. Huruvida det ger resultat eller inte kan jag faktiskt inte svara på än, det är i ett för tidigt stadie. Visst har hästen visat en tydlig förbättring, men det är nog inte (bara) elektroterapin som bidragit till det.

Jag är faktiskt rätt skeptisk till att det fungerar, men samtidigt så är det värt ett försök - inte hela världen om det inte skulle göra någon nytta, det kan i alla fall inte skada. Får kanske återkomma till tråden om en månad eller så, när det gått lite längre tid.

Har du några frågor är det bara att fråga på... Kan försöka svara så gott det går.

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 261
Senast: MayGrace
·
Avel Undrar om det är någon som äger eller haft erfarenhet av en lugnare ridtravare? Nu är detta personliga erfarenheter men jag har ridit... 2
Svar
26
· Visningar
1 536
Senast: Syrax
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 587
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka